کوهنوردی یکی از فعالیت های بسیار سنگین ورزشی است. آمادگی بدنی، داشتن تجهیزات مناسب و آگاهی از نحوه استفاده از آن ها، امری ضروری است زیرا همانطور که با کوهنوردی می توانید به مناظر باور نکردنی برسید و از صعود خود لذت ببرید، گاهی نیز ممکن است با داشتن اطلاعات غلط و یا نداشتن ابزار های مناسب، خود را در خطرناک ترین موقعیت ها قرار دهید.

مهم ترین ابزار برای کوهنوردی، کفش های شما است، زیرا هفتاد درصد امنیت شما به آن ها بستگی دارد. پس باید با دقت و هوشیاری فراوان آن ها را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی نکات کلیدی در رابطه با خرید بهترین کفش های کوهنوردی خواهیم پرداخت تا شما با خیال راحت تر به خرید تجهیرات مورد نیاز خود بپردازید.

برای شفافیت و سادگی در انتخاب شما، می توانیم تمایز اولیه بین فعالیت های مختلف کوهنوردی در چهار فصل را بررسی کنیم تا به راحتی بهترین کفش های کوهنوردی را شناخته و برای خود انتخاب کنید.

 1) یخ نوردی و صعود به قله

 2) کوهنوردی در کوه‌های مرتفع

 3) صخره نوردی

 

  • کفش های زمستانی برای مقابله با یخ

 

کفش های زمستانی برای مقابله با یخ

صعود بر روی یخ و زمین های سفت و سرد، مطمئناً یک رشته ظریف و بسیار فنی است. پیشرفت در این رشته مستلزم استفاده از تجهیزات مختلف از جمله بهترین کفش های کوهنوردی است که بتواند به طور موثر پاشنه را قفل کرده و محافظتی عالی در برابر سرما را به شما ارائه دهد. همچنین باید مجهز به زیره میانی خاصی باشد که باعث راحتی شما شود‌. این ویژگی بسیار مهم است زیرا زمانی که شما در جهت عمودی  قرار دارید و در حال حرکت هستید، بیشتر وزن شما در قسمت جلویی کفش قرار دارد، بنابراین برای ایمنی و راحتی هر چه بیشتر، نیاز به پشتیبانی عالی از پا دارید.

 

 

  • کفش های مناسب برای کوهنوردی و صعود به قله ها

بهترین کفش های کوهنوردی

 محیط کوهستان دارای جنبه های مختلف است و فعالیت های مختلفی در این محیط انجام می شود. بنابراین شما به کفش های چند منظوره برای کوهنوردی نیاز دارید که در یخچال های طبیعی با تنگناها و همچنین در صخره ها یا در امتداد مسیرها به خوبی عمل کنید.

نوآوری های تکنولوژیکی در این انتخاب بسیار کمک کرده است. امروزه می توانید بهترین کفش های کوهنوردی را با بهترین کیفیت، کارایی بالا و وزن کمتری پیدا کنید تا به راحتی در هر مرحله پای خود را بلند کنید و از خطر عبور کنید. استفاده از کفش های کوه بسیار سفت در این زمینه ضروری نیست، بدیهی است که انتخاب کفش برای این نوع محیط تحت تأثیر شرایط متغیری مانند دما، کیفیت و کمیت برف و غیره خواهد بود.

 

  • کفش های مناسب برای صخره نوردی

کفش های مناسب برای صخره نوردی

برای فصل تابستان و برای مسیرهای سنگی، یک کفش سبک تر برای پیاده روی و کوهنوردی انتخاب کنید. فراموش نکنید که کفش های سبک در اصل حملشان راحت تر است و در صخره نوردی وزن کم آن ها می تواند بسیار در جهت حرکت کردن، کمک کننده باشد. اگر به ویژگی های کفشتان توجه نکنید، حتی اگر بهترین کفش های کوهنوردی را داشته باشید، باز هم آن کارآیی لازم را نخواهید یافت.

به طور خلاصه، انتخاب بهترین کفش های کوهنوردی  با مشخص کردن نوع فعالیت شما که در چه فصلی و در چه مکانی قصد کوهنوردی دارید، شروع می شود. پس از توجه به این ویژگی، ارزیابی ویژگی های فنی مختلف کفش را آغاز کنید. از درخواست توضیحات یا مشاوره در فروشگاه فروش کفش و متخصصان کوه نترسید. این امر به شما کمک می کند تا کفش کوه مناسب برای پای خود را شناسایی کرده و ایمنی و سرگرمی را در ارتفاعات، برای خود تضمین کنید.

 

موارد مهم در انتخاب کفش کوه

موارد مهم در انتخاب کفش کوه

ساق یا قسمت بالای کفش: قسمت بالای کفش های کوه بسیار مهم هستند زیرا باید از مچ پای شما به خوبی مراقبت کنند تا در هنگام کوهنوردی موجب پیچ خوردگی پای شما نشود و آسیبی به مچ پاهایتان وارد نکند.

مواد استفاده شده در ساخت: بهترین کفش های کوهنوردی، باید از موارد ضد سایش تهیه شوند. مخصوصا قسمتی از کفش که با سنگ ها و صخره ها بیشترین تماس را دارد، تا در برابر ساییدن مقاوم باشند و شما را در میانه راه تنها نگذارند.

کفی کفش: کفی کفش کوهنوردی باید از ترکیبی سفت و مقاوم ساخته شود تا با برخورد به سنگ های تیز و سفت کوه، به راحتی آسیب نبیند. در کل می توان گفت کفی این کفش ها، محکم تر از کفش های پیاده روی هستند تا ایمنی شما را تضمین کنند.

مواد عایق: نکته بعدی وجود مواد عایق در ساختار بهترین کفش های کوهنوردی است که عایق حرارتی مطلوب را هنگام استفاده کفش ها بر روی یخ و برف ایجاد کند.

گرمای مناسب: با توجه به گرمای مناسب و ضد آب و آفتاب بودن، می توان بهترین کفش های کوهنوردی را انتخاب کرد. باید به فصلی بودن کفش ها نیز توجه ویژه داشته باشید. زیرا بسیاری از کفش های مخصوص کوه برای فصلی خاص طراحی شده اند و کارآیی آن ها تنها در آن فصل به بیشترین حد ممکن خود می رسد.

 

چه چیزی بر انتخاب کفش کوه تأثیر می گذارد؟

 مطمئناً انتخاب بهترین کفش های کوه، عمیقاً با زمین، شرایط محیطی و زمینه ای که در آن استفاده می شود، ارتباط مستقیم دارد. یک کفش کوه خوب نه تنها به شما این امکان را می دهد که وقت خود را در کوهستان با لذت بیشتری سپری کنید و با پاهای راحت و محافظت شده به ورزش خود بپردازید، بلکه بیش از هر چیز به افزایش ایمنی شما کمک می کند.

 

در نهایت فریب قیمت و یا ظاهر بعضی کفش ها را نخورید و کفش را تنها به دلیل کارآیی بالا خریداری کنید. به حفظ سلامت پاهای خود ‌و همچنین به یک صعود ایمن توجه کافی داشته باشید و کفشی انتخاب کنید که تا همیشه و همه جا بتوانید از آن استفاده کنید و صعود هایی با کیفیت و کوهنوردی لذت بخش داشته باشید. برای خرید تجهیزات و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت دوبیسل مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.