شما میتوانید قسمت قبلی این مقاله را اینجا مشاهده کنید.

 

طراحی‌های ایستایی و استقامت

ایستایی کوله تاثیر مستقیم روی تناسب و راحتی آن دارد. بیشتر کوله‌ها بدنه‌ی درونی دارند یعنی فلز سبک مثل آلیاژ داخل پارچه استفاده می‌کنند. در مقاله‌ی کوله‌پشتی زنانه ما سه طراحی ایستایی خاص وجود دارد.

اولی پارچه‌ی پشت توری منعطف است که با بدن حرکت می‌کند. تهویه‌ی عالی دارد و وزن کوله را در جای خودش نگه می‌دارد درنتیجه  فشار از کمر برداشته می‌شود.

تهویه و راحتی دو مهم در طراحی Anti Gravity هستند. توری گسترده، پارچه‌ی قابل انبساطی را به وجود می‌آورد که برای بدن هر شخص بیشترین راحتی را به همراه دارد.

دومی و رایج‌ترین، بدنه‌ی پوشیده شده از اسفنج است. این طراحی بسیار راحت است اما تهویه‌ی کمتری دارد. بیشتر مدل‌ها اسفنج را قوس می‌دهند تا در مقابل منحنی کمر باشد و باعث جریان هوا شود. این طراحی استخوان کتف و کمر را به هم مرتبط می‌کند، در حالی که بیشتر طراحی‌ها کل پشت فرد را به هم ارتباط می‌دهند.

از مدل‌های ایستاده و ساکن، برند Granite Gear Blaze کوله‌‌ای پیشنهاد می‌کند که پارچه‌ی پشتی خیلی راحت است و بند‌های شانه‌ باریک و قابل انتقال است، با بند قفسه سینه قابل حرکت و کمربند لایه گذاری شده مناسب.

سومی، سیستم لولایی که در حین ثابت کردن بندهای شانه با باسن حرکت می‌کند. این طراحی کاربردی بسیار خاص است و برای حرکت با شما ساخته شده. برند Gregory Deva سیستم لولایی دارد. Deva مقرون به صرفه تر است‌.

برند Arcteryx Altra شامل نوسان گیر باسن کاملا لایه گذاری شده و قابل تفکیک است که در پهنای پایینی کمر قرار می‌گیرد.

ترجیح یک طراحی به دیگری به راحتی و مناسب بودن و کاربرد جغرافیایی آن است. اگر میخواهید در آب‌و‌هوای گرم از کوله استفاده کنید، پارچه‌ی پشتی توری برای تهویه بهترین گزینه است.  اگر در آب‌و‌هوای سردتر استفاده می‌کنید لایه اسفنجی ترجیح داده می‌شود چون هم گرما دارد و هم تهویه، و اگر دنبال استحکام و سیستم متحرک هستید طراحی‌های لولایی کاربردی و خاص هستند.

کوله باید وزن بار را شما تحمل کند. بیشتر وزن باید به راحتی روی باسن باشد، به درستی اندازه کردن کمربند ضروری است. لایه گذاری باید کافی باشد تا از اصطکاک جلوگیری شود و راه پیمایی خوش‌آیندی را به شما هدیه کند. یک سری طراحی‌های کمربند وجود دارد از جابه‌جا شدنی تا گسترش دادنی تا قالب گیر و تولید کننده‌ی گرما، راحتی هر مدل با دیگری متفاوت است.

طراحی جابه‌جا شدنی ممکن است برای اطمینان از شایستگی پیشنهاد شود. معمولا کمربند ها به اندازه‌ی کافی قابل تنظیم هستند که لازم نیست آن را عوض کنید، اما اگر شما کمر باریک یا پهنی دارید کمربند جابه‌جا شدنی برای شما عالی است.

کمربند گسترده شدنی هم مانند سیستم آزاد در دو مدل آسپری که در مقاله ذکر شد یافت می‌شود که توانایی گسترده کردن کمربند با استفاده از سیستم راحت ولکرو( پارچه ی نایلونی به هم چسب که به جای زیپ یا چفت یا دکمه به کار می رود) را پیشنهاد می‌کند. این ویژگی برای افرادی که افزایش یا کاهش وزن دارند، می‌خواهند لباس بیشتری بپوشند یا کسانی که تنظیمات قابل انعطاف را ترجیح می‌دهند، عالی است.

کمربندهای قالب گیر و تولید کننده ‌ی گرما فقط مخصوص برند آسپری است و می‌توانند در کوره‌ی آسپری شکل بگیرند تا شکل لایه‌ گذاری سفارشی شود. این شرکت اندازه‌ی مشخصی را پیشنهاد می‌کند، اگرچه خودبه‌خود نمی‌تواند تنظیم شود اما هیچ طراحی دیگری قادر به تهیه‌ی آن نیست.

جزئیات و ویژگی‌های دیگر

ویژگی‌های دیگر ممکن است به اندازه‌ی کارکرد کوله ضروری نباشد، اما آن‌ها میتوانند برای لذت بیشتر، راحتی و تجملات به همراه داشته باشند.

درحالی که بیشتر کوله‌هایی که گفتیم بندهای پایینی را برای متصل شدن به کیسه خواب یا چادر پیشنهاد می‌کنند، آلترا (Altra) تنها مدلی است که کاوری پایین بندها ایجاد کرده تا هنگام استراحت از خراشیدگی آن جلوگیری کند. ما عاشق این ویژگی هستیم.

جیب ها

جیب ها تنوع زیادی دارند. بعضی مدل‌ها برای مرتب کردن بار جیب‌های زیادی دارند، بقیه فقط یک محفظه را پیشنهاد می‌کنند. بعضی جیب‌ها زیپ‌دار هستند و بعضی از پارچه‌ی کشدار ساخته شده اند که بسته نمی‌شود. هنگام انتخاب جیب یک دقیقه به نیازها و خواسته‌هایتان فکر کنید. همچنین کیسه‌ی اسباب برای مرتب کردن وسایل گزینه‌ی مناسبی است.

توری کشی جیب کانگورو در جلوی Osprey Viva برای گذاشتن لباس‌های اضافه، چادر یا وسایلی که باید در دسترس باشند عالی است.

سازگاری آب پوشی

امروز کمتر پیش می‌آید که کوله‌ای بدون سیستم آب پوشی پیدا کنیم. در بعضی کوله‌ها مثل Osprey Ariel 65 سیستم آب پوشی همواره به طراحی کوله ملحق شده است. اگر آب را در کیسه حمل می‌کنید،  کوله‌ های خاص را در نظر بگیرید. بعضی ها جیب‌های ضمیمه شده درونی یا بیرونی دارند که معمولا درب پوشالی دارند. بعضی‌ها جیب‌های بغل بزرگی برای بطری‌های آب دارند اما برای کیسه مناسب نیست، بعضی هم جیب جلویی دارند که حین پیاده روی به راحتی قابل دسترس است.

جیب‌های بغل عمیق و باریک هستند، تقریبا بسیار باریک تر از سایز استاندارد. پارچه کشدار محکم است، بنابراین وسایلی که در جیب‌های بغل هستند ممکن است پایین بروند.

حلقه‌های باری

اگر راه پیمایی با چوب دارید، می‌خواهید برای بالا رفتن از آن استفاده کنید، یا اگر می‌خواهید وسایل را به قسمت بیرونی کوله وصل کنید، حلقه‌ای جستجو کنید که مکمل نیازتان باشد. برخی تولیدکنندگان اجزائی را پیشنهاد می‌دهند که در بازارگرمی‌ها گذاشته می‌شوند.

برند Aura حلقه‌های وصل کننده‌ی چوب‌‌های پیاده‌روی در بدنه اصلی کوله دارد که به بندهای شانه متصل شده اند.

کاور ضد آب

قصد پیاده‌روی در هوای مرطوب و بارانی دارید؟

برای کوله خود جداگانه کاور بخرید. کاور کاملا کوله را می‌پوشاند پس حتی در مرطوب ترین شرایط، محتویات کوله خشک می‌ماند. تقریبا همه‌ی کوله‌هایی که بررسی کردیم بدون کاور هستند، به جز Osprey Kyte 56 و Osprey Renn 60 که با خودشان کاور قابل جابجایی دارند. شما می‌توانید کاور را جداگانه خریداری کنید یا بدنه‌ی کوله را با کیسه زباله بپوشانید. Osprey Ariel Pro مدل دیگری است که برای شرایط بارانی طراحی شده است. اگرچه گیره‌ی باز و بسته کردن Ozonic را ندارد، برندهای Ariel Pro با دوام و ضد آب هستند.

ترجمه شده در تیم تولید محتوای دوبیسل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.