شما میتوانید قسمت قبلی این مقاله را اینجا مشاهده کنید.

سایز کوله

این جدول‌ها راهنمای کلی از اندازه‌ی کوله با توجه به نوع سفر را برای شما تهیه می‌کنند، و همانطور که شما در متن بهترین کوله‌پشتی پیاده‌روی زنانه می‌خوانید، بعضی از کوله‌ها به اندازه‌ی کافی چند کاره هستند که برای سفر یک شبه‌‌ی ساده یا سفر طولانی مناسب باشند.

راهنمای سنتی برای انتخاب اندازه‌ی کوله براساس طول سفر

طول سفر گنجایش کوله به لیتر
یک روزه یا یک شبه(۱- ۲ شب) ۲۰-۵۰
آخر هفته (۲-۳ شب) ۵۰-۶۰
چند روز (۲-۵ شب) ۶۰-۸۰
طولانی ( ۵+ شب) ۸۰+

این راهنمای کلی برای پیدا کردن گنجایش کوله‌ی مناسب به افراد کمک می‌کند. این مقیاس قدیمی برای افراد تجملی برای آوردن اقلام راحت است یا مشتاقان ورزش که همراه با وسایل شبانه‌شان، ابزار اسکی یا کوه‌پیمایی حمل می‌کنند.

این راهنما‌ها برای افراد سبک وزن که باید ظرفیت و وزن کمتر انتخاب کنند، مناسب نیستند.

راهنمای مؤثر و ساده برای اندازه‌ی کوله براساس طول سفر

طول سفر گنجایش کوله به لیتر
یک روزه یا یک شبه(۱- ۲ شب) ۲۰-3۰
آخر هفته (۲-۳ شب) ۵۰-3۰
چند روز (۲-۵ شب) 44 – 55
طولانی ( ۵+ شب) +55

این راهنما برای افرادی است که کوله‌های سبک ترجیح می‌دهند. این مقیاس برای افراد با تجربه‌ای است که می‌توانند بدون وسایل اضافی سر کنند و تأکیدشان روی کوله‌ای سبک و صرفه جویی در فضای کوله است.

اندازه و تناسب

اولین قدم این است که کمر تا گردنتان را اندازه بگیرید. از متر نرم استفاده کنید، فاصله‌ی بین مهره‌ی شماره‌ی ۷ گردن تا سر  استخوان لگن را اندازه بگیرید. مهره‌ی ۷ برجسته ترین استخوان پشت گردن است. برای این که جای آن را پیدا کنید گردنتان را به جلو خم کنید. استخوان لگن را با گذاشتن دست بالای باسن به طوری که انگشت‌ها به سمت بالا باشند و شستتان برعکس به سمت پایین باشد، پیدا کنید. اگر توانستید از عرض کمرتان بین انگشتان شستتان خط بکشید، سر استخوان لگن را پیدا کرده‌اید. اینجا دقیقا جایی است که کوله باید قرار بگیرد. طول نیم تنه‌تان (کمر تا گردن) تعیین کننده‌ی اندازه‌ی کوله است.

روش‌های اندازه گیری تولیدکنندگان متفاوت است.

قدم دوم در اندازه کردن تعیین سایز هیپ بلت یا کمربند کوله است. هیپبلت باید زیر استخوان سر لگن اما کمی بالای استخوان‌های باسن باشد. این جنبه بیشتر برای کوله هایی که با سایزبندی جداگانه‌ی هیپبلت همراه هستند یا هیپبلت‌های قابل تغییر مهم است. بعضی مدل‌ها، هیپبلت قابل انعطاف دارند، مثل آزاد بودن هیپبلت در بعضی کوله‌های آسپری که می‌شود با تنظیمات راحتی سایز را افزایش داد.

اگر کوله‌ی آسپری را در نظر دارید، راهنمای جامعی برای کوله‌پشتی‌هایش دارد‌.

وقتی که سایز مناسب را انتخاب کردید ضروری است که آن را روی کمرتان تنظیم کنید.

  . بارگیری کوله را با ۱۵ تا ۳۰ پوند شروع کنید.

  . کوله را پشتتان بگذارید و همه‌ی بندها را شل کنید تا اندازه‌ها را ارزیابی کنید.

  . کوله را با بند‌های شل و درحالی که بدن به جلو خم است پشتتان بگذارید، کوله دقیقا پشتتان است و به پایین سر نمی‌خورد.

  . اول کمربند که باید روی استخوان لگن باشد را محکم کنید. بالای باسن باید با وسط یا بالای کمربند هم ردیف باشد‌. کمربند لگنی جایی است که بیشتر وزن باید آن جا باشد، پس تنظیم دقیق کمربند بسیار مهم است.

  . وقتی کمربند به درستی روی باسن قرار گرفت، بندهای شانه را محکم کنید. بندهای شانه باید منحنی شانه‌ها از بالا تا پایین را بگیرند.

  . سپس بندهای بلندکننده‌ی بار که بالای بندهای شانه را به بالای کوله وصل می‌کنند محکم کنید. باید دو بند بلندکننده‌ی بار که هر کدام در یک سمت قرار دارند وجود داشته باشد. این‌ها باید تقریبا در زاویه‌ی ۴۵ درجه محکم شوند.

  . سرانجام، بندهای جناغ سینه که دو بند شانه را که در عرض قفسه سینه قرار دارند به هم متصل کرده تا آن ها را ثابت نگه دارد و باعث ثبات وزن بار شود، محکم کنید. این بندها باید طوری تنظیم شده باشند که خیلی بالای گردن یا خیلی پایین تر از قفسه سینه نباشند. بندهای جناغ سینه باید بندهای شانه را به درون ‌بکشد تا هر گونه سنگینی را از روی دست آزاد کند. آن ها همچنین باید با کاهش فشار از روی شانه کل وزن کوله را به باسن منتقل کنند.

    وقتی در راه پیش می‌روید مرتب باید بندهای بلندکننده‌ی بار را تنظیم کنید تا همانطور که وزن محتویات تغییر می‌کند، تغییرات زمین را جبران کنید. بندهای بلندکننده‌ حجم کوله را نزدیک بدن قرار می‌دهند تا در بدن ثبات ایجاد کنند یا وزن بار را از بدن بردارند.

بندهای قفسه سینه در Aura درطول مسیر حرکت می‌کند تا به راحتی به سمت بالا یا پایین تنظیم شود.

یک دفعه که تنظیمات را انجام دهید می‌توانید تعیین کنید که کوله مناسب است یا نه. باید راحت باشد با کمترین فشار روی شانه‌ها و بیشترین وزن روی باسن. باید خوب لایه گذاری شود بدون هیچ اصطکاکی با شانه یا باسن، درازای کوله باید به خوبی با بالاتنه منطبق شود، و با توجه به کمربند، بندهای شانه، بندهای بلندکننده‌ و بندهای قفسه سینه باید راحت باشد. وقتی میخواهید کوله را اندازه بگیرید کمی راه بروید و اگر ممکن است از پله‌ها بالا و پایین بروید، اسکات بروید، پاهایتان را بالا و پایین کنید، هر کاری که باعث حرکت کوله در زمین ناهموار میشود انجام دهید.

اگرچه متغیر‌های زیادی برای در نظر گرفتن هستند، اندازه گیری کوله راحت است. اگر اولین بارتان است که کوله میخرید فردی حرفه‌ای میتواند همراهتان بیاید تا به شما بگوید که حواستان به چه چیزهایی باشد و راحتی و کاربردی بودن آن را به شما اطمینان دهد. فروشندگان وسایل سفر برای کمک به پیدا کردن کوله‌ی مناسب بهترین هستند.

ACT Lite کوله‌پشتی ساده که همه وسایل را مطمئن نگه دارد و به اندازه‌ی کافی برای ژست عکاسی سبک باشد را پیشنهاد می کند. همانطور که می‌بینید قوس آن بین کمر و بدنه‌ی کوله فاصله می‌اندازد و به اندازه‌ی کافی باعث جریان هوا می‌شود.  

بیشتر کوله‌ها در انواع رنگ ها و سایزها و ویژگی ها وجود دارند، اما مناسب بودن آن به جنسیت مورد نظر بستگی دارد. مدل‌های زنانه بالاتنه‌ی کوتاه تری دارند، عرض شانه ها کمتر است و کمربند طراحی شده برای باسن خانم ها است. هر بدن با بدن دیگر متفاوت است و این ویژگی‌ها قرار نیست برای تمام خانم ها مناسب باشد. شاید بعضی خانم ها احساس کنند مدل‌های مردانه بیشتر برایشان مناسب است، یا با مدل‌های خنثی (مردانه- زنانه) راحت تر هستند.

آزمایشگران خانم ما مدل‌های زنانه را برای خانم ها مناسب تر می‌دانند. بندهای شانه کاملا متناسب هستند پس به گردن یا بازوها فشار وارد نمی‌کنند. کمربند به باسن منطبق می‌شود پس کوله به راحتی قرار می‌گیرد. خوبی خرید کوله‌ی زنانه این است که به راحتی با آناتومی بدن شما سازگار است.

همانطور که بررسی کردیم، راحتی مهمترین نکته است. وقتی ماجراجویی ۲ یا ۵ یا بیشتر از ۱۰ روز را برنامه‌ریزی می‌کنید، ضروری است که کوله‌ی سنگینتان راحت باشد. با انتخاب نمونه‌ی زنانه، اندازه‌‌ای را پیدا خواهید کرد که شما را به لذت و آسایش سفر برساند.

شما می توانید قسمت بعدی این مقاله را از اینجا مطالعه کنید.

ترجمه شده در تیم تولید محتوای دوبیسل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.