اینترنتی پیدا کردن کوله پشتی زنانه ممکن است برایتان سخت باشد. سوالاتی ضروری در این باره پیش میاید مثل: آیا اندازه‌ی آن مناسب است؟ به اندازه‌ی کافی بزرگ و سبک هست؟ جیب‌های کافی دارد؟

در این بخش ما به مؤلفه های بسیار مهم درمورد کوله‌پشتی عالی توجه میکنیم. ما بهترین نمونه های بازار را بررسی کردیم و نقاط قوت و ضعف آن ها را از نظر اندازه، وزن، ایستایی، راحتی و کیفیت مقایسه کرده‌ایم.

هرمدل از نظر طراحی و کیفیت متفاوت است که ما را به یک نمونه‌ی خاص می‌رساند. بعضی برای مسافرت و پیاده‌روی مناسب هستند، بعضی‌ها فوق سبک هستند، بعضی برای بار سنگین، بعضی تعداد زیادی جیب دارند و بقیه ساده هستند. طول سفرتان، مقدار بارتان و محیطی که آنجا خواهید بود را در نظر بگیرید تا کوله‌ی مناسب را پیدا کنید.

شیوه‌های مسافرتی

انواع زیادی شیوه‌های مسافرتی وجود دارند. با انتخاب این که کدام را ترجیح می‌دهید، میتوانید کوله پشتی مناسب با نیازتان را انتخاب کنید. در نظر بگیرید که دوست دارید سفرتان نزدیک باشد یا دور و این که سفر یک شبه، آخر هفته و یا سفر‌های هفتگی را ترجیح می‌دهید. اگر راهپیمایی دارید باید وزنی را که کل راه باید آن را حمل کنید ( این شامل خود کوله می‌شود ) به علاوه مقاومت خودتان را درنظر بگیرید. هر کدام از این ها منحصر به فرد ویژگی های شخصی و شاخص‌های جغرافیایی است.

فراغت

بعضی‌ها ترجیح میدهند آهسته و پیوسته حرکت کنند و هدفشان طی کردن مسافت طولانی نیست. این شیوه از سفر با فراغت است و شما زمان زیادی برای عکاسی، استراحت و چادرزدن دارید. این مسافر هر مقدار زمانی که بخواهد در سفر می‌ماند، از سفر یک شبه بگیر تا سفرهای بسیار طولانی و سخت. وقتی مسافر با کوله سبک وزن و لوازم جمع و جور بیرون برود بدون از دست دادن زمان و انرژی میتواند یک یا دو پوند ( هر پوند 0.45 کیلوگرم) اضافه بار هم داشته باشد و جای نگرانی نیست.

در این شیوه‌ی خاص، روزانه مسافت کمتری طی می‌شود و به طور کلی از سفرهای کوتاه لذت برده می‌شود. این شیوه‌ی سفر با دست بازتری به ویژگی ها و طراحی‌های کوله‌پشتی‌های مختلف نگاه می‌کند. هر کوله‌پشتی زنانه‌‌ای که درموردش می‌خوانید مناسب این این شیوه از سفر است. انتخاب مناسب ‌ترین مدل به از نظر ساختار و راحتی اولویت‌های شخصی بستگی دارد.

سبک و سریع

شیوه‌ی سبک و سریع کاملأ با شیوه‌ی آهسته و پیوسته متفاوت است. در این جا مسافران خیلی به وزن کوله و سریع طی کردن مسافت‌ها اهمیت می‌دهند. اینجا مسافر تجملات را برای حمل کوله‌‌ی سبک تر و بار کمتر فدا می‌کند. بیشترین توجه این مسافر روی کم کردن وزن کوله و بهینه‌ کردن ایستایی است تا راحت و آزاد بتواند مسافت بیشتری را طی کند، چه ۵۰ مایل در ۵ روز یا ۲۰۰۰ مایل در ۵ ماه (هر مایل ۱/۶ کیلومتر). نمونه‌های گرگوری مدل اکتال 55 (Gregory Octal 55) و آسپری مدل کایت (Osprey Kyte) برای این گروه مناسب اند.

سفرهای سخت و طولانی

مسافران سفرهای طولانی و سخت مسافت های طولانی را در مدت زیادی طی می‌کنند، معمولا از شروع تا پایان راه خاص، مثل راه آپالاچ (شرق آمریکای شمالی) یا راه قله‌ی آرام(غرب آمریکای شمالی). در این شیوه هم مثل شیوه‌ی سریع و سبک، مسافر از وزن وسایل آگاه است. این شیوه، آمادگی و برنامه‌ریزی بیشتری نسبت به سفر در فراغت یا حتی هفتگی دارد. این مسافران باید دنبال ظرفیت ساده و سازمان بندی شده با آویز خوب باشند تا کوله‌ برای مدت طولانی کار دهد.

پیشرفت‌های مهم هیجان انگیزی در حیطه ی کوله‌های سبک که مخصوصا برای خانم ها طراحی شده اند، اتفاق افتاده است. این کوله‌ها برای خانم‌هایی هستند که وزن کوله هایشان را کم می‌کنند تا سبک سفر کنند. گرگوری مدل اکتال هم نمونه‌ای است برای کسانی که کوله زیر سه پوند میخواهند. شاید شما دنبال ترکیبی از یک یا چند تا از این مدل کوله ها باشید. شما میتوانید با مشخص کردن مدل مدنظرتان از نظر اندازه، وزن و نیازهای ساختاری انتخاب‌هایتان را محدود کنید.

فصل‌ها، آب‌و‌هوا و محیط

اغلب افراد تابستان را برای شروع سفر خود مناسب می‌دانند، این به دلیل بلند بودن روزها، آب‌و‌هوای پایدار و هوای نسبتأ گرم‌تر است. این افراد که پیاده‌روی خود را تا سه یا چهار فصل ادامه می‌دهند، باید ویژگی‌هایی که باعث راحتی بیشتر می‌شوند را در نظر بگیرند‌. حتی در تابستان ممکن است در ارتفاعات برف ببارد. شرایط سفر و نیازهای مختلف در فصول مختلف را مشخص کنید، از لباس‌های بیشتر در زمستان گرفته تا غذای کمتر در تابستان.

موقع تعیین کوله آب‌و‌هوا و طبیعت را در نظر بگیرید. اگر برای نواحی گرمسیر برنامه دارید، طراحی جریان هوا ضروری است. اگر برای نواحی سردتر برنامه دارید هم جریان هوا لازم است اما به اندازه‌ی کوله‌ای که به راحتی روی بدنتان قرار گیرد و میتواند نقش عایق را هم ایفا کند، مهم نیست.

در آب‌و‌هوای بسیار گرم، کوله‌ی آسپری مدل Aura AG یکی از بهترین گزینه‌ها است، وزن آن کم است و تهویه پذیری فوق‌العاده‌ای دارد.

شما می توانید قسمت بعدی این مقاله را از اینجا مطالعه کنید.

ترجمه شده در تیم تولید محتوای دوبیسل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.