شما می توانید قسمت قبلی این مقاله را اینجا مطالعه کنید

 

نوع سوخت

اکثر اجاق های کمپینگ موجود در بازار با گاز پروپان کار می کنند، ماده داخل قوطی های سبز رنگی که در هر اردوگاهی میتوانید ببینید. بوتان (ماده ای که تک شعله های مان استفاده می کنند) و سوخت مایع مورد استفاده در بعضی مدل ها کمتر رایج هستند. تمرکز بیشتر روی مدل های پروپان سوز است چون این نوع سوخت ارزان تر، در دسترس تر، و آسان تر برای استفاده هستند. پروپان سریع روشن می شود، تمیز می سوزد، و به هیچ پمپی برای کشیدن سوخت مایع از مخزن احتیاجی ندارد – اگر کثیفی که حین جایگزین کردن آن بوجود می آید را در نظر نگیریم. اگرچه، سوخت مایع در آب وهوای سردسیر بهتر از پروپان عمل می کند و عملکردش را تا زمان اتمامش حفظ می کند. قوطی های پروپان وقتی خالی می شوند دیگر کاربردی ندارند. بوتان در هوای سرد مشکل ایجاد میکند و همچنین کمتر در دسترس است. درصورتی که مدل پروپان سوزتان تمام شده، پیشنهاد می کنیم یک دستگاه تعدیل(آداپتور) و شیلنگ بگیرید تا این امکان را به شما بدهد که از یک مخزن پروپان قابل تعویض مدل منقلی تهیه کنید. مخازن 5 گالنی یا 20 پوندی رایج ترین سایز ها هستند. شلنگ این امکان را می دهد که مخزن پروپان را زیر میز قرار دهید و فضای مفید بیشتری داشته باشید. همچنین مخزن های قابل تعویض، زباله ای که قوطی های خالی 16اونسی به بار می آورند، که اتفاقا بازیافتشان نیز دشوار است، را کاهش میدهد. مخازن بزرگ قابل پرکردن در اکثر پمپ های گاز یا فروشگاه ها هستند. اگر هنوز هم دنبال راحتی هستید، مخزن های بزرگ قابل تعویض(پرشدن) میتوانند سرعت هربار جوشیدن را 10تا20 درصد در مقایسه با قوطی های16 پروپان اونسی بالا ببرند، آنها در نظر مالی نیز مقرون به صرفه هستند. از نظر قیمت، قوطی ها حدود 3-6 دلار، یک گالن 24-28 دلار هستند درحالیکه قیمت دوباره زدن پروپان حدود3-6 دلار به ازای هر گالن است!

درصورتی انتخاب شما مخزن قابل تعویض و شیلنگ است، مسئله بعدی این است که چه آداپتور شلنگی بخرید. در طول ازمایش هایی که انجام دادیم، ما دائما مخازن پروپان را می بستیم و باز می کردیم. درنهایت فهمیدیم که همه اداپتور ها عملکرد یکسانی داشتند. چیزی که آداپتورهای مورد علاقه ما را از باقی نمونه ها متمایز می کرد، میزان راحتی کارکردن با آنها بود. این موضوع نشات گرفته از تاثیر بخشی بود که برای گرفتن یا چرخیدن طراحی شده بود.ما اداپتوری پیشنهاد می کنیم که دارای یک دسته پلاستیکی قوی در انتهای مخزن 5گالنی است.

گزینه دیگری که استفاده از آن زیاد شده، مدل های چوب سوز است. درحالیکه این مدل اجاق ها خیلی ها را مجذوب کردند، ما هنوز آنها را ازمایش نکرده ایم. عملکرد آنها وابسته به این است که ترکه های چوب خشک در دسترس داشته باشد، این مورد افراد را تشویق می کند تا جنگل را(با جمع کردن چوب )تمیز کنند؛ شما تنها درصورتی می توانید از آنها استفاده کنید که ممنوعیت برای آتش روشن کردن وجود نداشته باشد. زجرآور خواهد بود وقتی به مکانی دور از خانه بروید و بفهمید که شما اجازه آتش روشن کردن ندارید، یا چوب خشک در دسترس نیست. برای حل این مشکل در چنین مواقعی از اجاق های کمپینگ استفاده می کنیم، اما اگر یک زمانی  نظرمان را عوض کنیم شما اولین کسی هستید که می دانید.

انواع سیستم جرقه(فندک اجاق گاز)

اجاق های کمپینگ برای روشن شدن یا احتیاج به شما دارند که به صورت دستی و با استفاده از یک شعله دیگر این کار را انجام دهید، و یا به یک سیستم جرقه زنی(پیزو) مجهز شده اند. جرقه زن های پیزو از پیزوالکتریک، برق فشاری، استفاده می کنند تا تنها با فشار دادن یک کلید و به کمک سوخت شعله ایجاد کند. آنها عموما کار با آنها خیلی آسان است، و نیازی نیست که دستتان را نزدیک شعله آتش ببرید. اگرچه، آنها معمولا کمی به قیمت اضافه می کنند، آنها به خاطر اینکه به مرور زمان عملکردشان دچار مشکل می شود معروف اند. سیستم جرقه زن پیزو چه باشد و چه نباشد، باید همیشه کبریت یا فندک همراهتان داشته باشید.

لوازم یدکی

قطعا لوازم یدکی زیادی برای تجهیزات آشپزخانه کمپ وجود دارد. ماهیتابه های مکمل، بشقاب های گریل (گوشت کباب کن)، اجاق های پیتزا پزی، و موارد بیشتر که میتوانند برایتان لذتبخش باشند. همچنین مدل های هیبریدی وجود دارند که گروهی از اجزا را ارائه می دهند، مثلا شعله های معمولی در یک طرف و یک گوشت کباب کن یا تابه مکمل در سمت دیگر.

درحالیکه بیان اینها لذت بخش است، محدودیت هایی نیز ایجاد می کنند. اگر لازم است که در همه کمپ رفتن ها گوشت کباب کنید یا از تابه مکمل استفاده کنید، بهتر است که یک گریل آهنی و تابه مکمل با کیفیت بردارید، چون به شما این امکان را می دهند که هنگامی که لازم باشد از اجاق دو شعله برای جوشاندن و به قل آوردن آب استفاده کنید و بعد اجاق را به یک سطح گریل گسترده تبدیل کنید. به راحتی گریل یا تابه مکمل را روی هر دو شعله قرار دهید تا فضای بزرگتری داشته باشید؛ بزرگ برای گریل کردن استیک یا پختن یک پنکیک برای گروه.

گزینه های زیست محیطی

آیا از زباله های حاصل از قوطی های سبز رنگ 16 اونسی پروپان متنفرید؟ ماهم همینطور! کلوب سیرا برآورد کرده سالانه حدود 60 میلیون از این قوطی ها ساخته می شود، بیشترشان در زمین مدفون می شوند. آنها نباید در زمین دفن باشند، زیرا در اکثر مناطق جزو زباله های خطرناک محسوب می شوند (بویژه به خاطر اینکه قابل اشتعال اند.) هنوز هم بازیافت آنها به خاطر همین مسئله دشوار است. اکثر مردم واقعا نمی دانند که با آنها چه کنند، بنابراین آنها را در گاراژ ها انبار می کنند، یا بدتر ازآن، در طبیعت رها می کنند! ما به این نتیجه رسیدیم که به هر حال این قوطی ها بهترین گزینه هستند. فقط از شما  می خواهیم که زمان بگذارید و یک جای خاص پیدا کنید و از شر قوطی های خالی خلاص شوید. از آن بهتر، همانطور که بالاتر ذکر شد، اجاق های کمپینگ اتومبیل می توانند به یک آداپتور متصل شوند، این به شما این امکان را می دهد تا از یک مخزن قابل تعویض بزرگ 20پوندی (5گالنی) استفاده کنید (مانند آنکه روی گریل حیاطتان چسباندید) اگر فضای کافی برای یک مخزن بزرگتر در اتومبیلتان دارید، این گزینه میزان زیادی از هزینه ها و زباله ها را می کاهد.

گاهی راه هایی برای دوباره پر کردن کپسول های گاز یک بار مصرف وجود دارد. البته ما آنها را پیشنهاد نمی کنیم و به همین خاطر در اینجا آن را شرح نمی دهیم. اما در سایت هایی مانند یوتیوب می توانید آنها را بیاموزید و استفاده کنید.

چند گام برای استفاده از اجاق کمپینگ

*وقتی بعد استفاده از یک مخزن 5گالنی پروپان تمام می شود، همیشه ابتدا مخزن را ببندید و صبر کنید تا شعله کاملا خاموش شود. اگر ابتدا اجاق را خاموش کنید و بعدمخزن پروپان، مقداری گاز در سیستم باقی خواهد ماند و زمانی که شیلنگ را باز می کنید بیرون خواهد ریخت.

* همیشه یک پارچه کهنه به همراه وسایلتان آشپزیتان داشته باشید (همان لیف کهنه حمام که چند لکه روی آن ایجاد شده (رنگ رفته) خیلی خوب عمل می کند). کاربردهای زیادی دارد مثل پاک کردن قطره های چکیده شده، و گرفتن شلنگها، اداپتور های پروپان، و بادگیر ها برای جلوگیری از تکان خوردن و تق تق کردن، زمانی که درحال رانندگی هستید.

* دو اجاق گرفته اید؟ یک عدد تقسیم کننده پروپان در نظر بگیرید تا همه کار را فقط با یک مخزن انجام دهید. ما دوست داریم یک اجاق برای جوش آوردن آب و یکی اختصاصی برای پختن غذا داشته باشیم.

* جریان مناسب از پروپان به اجاقتان ندارید؟ درست مانند تلفن همراهتان، یک ری استارت لازم است. همه چیز را قطع و دوباره وصل کنید.

ترجمه شده توسط تیم تولید محتوای دوبیسل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.