شما می توانید قسمت قبلی این مقاله را اینجا مطالعه کنید

توان و BTU

BTU ها، یا واحد اندازه گیری حرارت بریتانیایی، مقدار انرژی هستند که برای یک درجه فارنهایت گرم یا سرد کردن یک پوند آب به کار می رود.BTU مقیاس اندازه گیری توان است. هر چه BTU که یک اجاق کمپینگ دارد بیشتر باشد، از نظر تئوری باید بتواند گرمای بیشتری تولید کند. اما، مانند خیلی از چیز های زندگی روزمره، همه چیز کاملا طبق انتظار ما پیش نمی رود. طرح کلی بدنه اجاق، مکان قرارگیری (فضایی که اشغال می کند)، اندازه شعله هایش، و توانایی موثر آن در مقاومت در مقابل باد فاکتور های مهم دیگری هستند که برای سنجش قدرت یک اجاق باید در نظر گرفته شود.

در نظر داشته باشید: در آزمایش ما Camp Chef Everest با دو عدد شعله BTU 20000 ، اجاق هایCamp Chef Pro 60X   با شعله هایBTU 30000 و Stans Outdoor Stove  با شعله های شگفت انگیزBTU  35000  را کنار میزند. Everst یک مدل جمع و جور است که لبه پشتی اش به صورت یک صفحه بادگیر عمل می کند (مانند شیشه جلوی اتومبیل). مدل Pro 60X طراحی در هوای باز دارد و لبه بادگیر آن خیلی کمتر است. مدلOutdoor Stove اصلا لبه بادگیر ندارد. برای داشتن حداکثر بازدهی به مدلی نیاز دارید که تعادل بین BTU و یک طرح جمع و جور هوشمند در آن رعایت شده باشد.

زمان برای جوشیدن

به منظور کاهش گزینه های موجود برای انتخاب، پیشنهاد می کنیم عملکرد هر اجاق در به جوش آوردن را مورد آزمایش قرار دهید. تقریبا همه اجاق ها، اگر باد نباشد، دمای کافی باشد، و شما عجله نداشته باشید می توانند به طور مطلوبی آب را به جوش بیاورند. اما وقتی یک اجاق را در معرض باد و سرما قرار دهید و یک گروه بزرگ باشید، تایم به جوش آوردن آب می تواند خیلی سخت و زمان بر شود و متوجه تفاوت محسوسی بین یک صبحانه 45 دقیقه ای و 2ساعتی می شوید. همانطور که در بالا گفتیم، در نظر گرفتن مقدارBTU  ها یک دید کلی درباره اینکه آب چقدر سریع میتواند به جوش بیاید، می دهند، اما این کافی نیست. اطمینان حاصل کنید که اجاقی که انتخاب می کنید لبه بادگیر دارد و همچنین طراحی خود شعله های اجاق را بررسی کنید. شعله هایی که قطر بیشتری دارند، و بدنه اجاق از آنها به درستی حمایت می کند، و به محل قرارگیری تجهیزات آشپزی شما نزدیک تر هستند بازدهی خیلی بیشتری در به جوش آوردن دارند.

جوشیدن و مقاومت در برابر هوا

گاهی اوقات توانایی عالی در به جوش آوردن و مقاومت مناسب در برابر هوا در اجاق های کمپینگ نادیده گرفته می شود. بسیاری ازمحصولاتی که ازمایش کردیم آب را سریع به جوش می آوردند، اما در حضور باد مشکلات جزئی در فرایند آشپزی داشتند. وقتی درباره اینکه آیا یک مدل به خوبی به جوش می آورد فکر می کنیم، شعله ای را در نظر می گیریم که حتی با امکانات کم گرما داشته باشد و وقتی شعله را کم کردیم به راحتی خاموش نشود. صرفا به خاطر اینکه خارج از منزل هستید، نباید دستورالعمل های آشپزی را کنار بگذارید.

بله، یک اجاق کمپینگ با کیفیت می تواند به خوبی اجاق گاز خانگی عمل کند

مسئله مقاوت در برابر باد کمی ساده تر است. مدل های دارای لبه بادگیر بزرگتر باد را بهتر دفع می کنند. اگرچه، مکان شعله و اینکه چقدر به خوبی در بدنه اجاق قرار گرفته نیز نقش بزرگی ایفا می کند. این ها عناصر طراحی هستند که از یک تصویر آنلاین تشخیص آنها دشوار است، به خاطر همین است که ما آزمایش و ارزیابی وجزئیات این طرح ها را بیان می کنیم. برای اکثر مردم، فاکتور مقاومت در برابر هوا اولویت اول نیست چون به راحتی می توانید با استفاده از وسایل دیگر، در اطراف محل، جلوی باد را بگیرید. اگرچه، باد می تواند از جاهایی که انتظارش را هم ندارید و قابل پیش بینی نیستند نفوذ کند. گاهی اوقات با وجود محافظت کامل، باز هم خرابکاری میکند. اگر در منطقه بادخیز زندگی یا کمپ می کنید، بهتر است روی محصولی سرمایه گذاری کنید که شعله قدرتمندتر، صفحه بادگیر کامل، ویک طراحی هوشمند جمع و جور دارد.

شما می توانید قسمت بعدی این مقاله را اینجا مطالعه کنید.

ترجمه شده توسط تیم تولید محتوای دوبیسل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.