کشور ما ایران، زیبایی های بسیاری دارد که می توان گفت قابل مقایسه با سایر کشورها نیست. از مناظر طبیعی و بکر گرفته تا بناهای تاریخی عظیم که نشان از تمدن 2500 ساله ایرانی است. تمدنی که هر ایرانی اصیل به آن افتخار می کند.

اما اگر زمانی تصمیم به ایران گردی گرفتیم بهتر است سفر خود را از کجا آغاز کنیم؟ این سوال همیشگی افرادی است که می خواهند از سفر کوتاه خود نهایت استفاده را ببرند بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله ای تحت عنوان آشنایی با مناطق گردشگری زیبای ایران تهیه کنیم تا به شما در انتخاب بهترین مکان های تفریحی کمکی کرده باشیم پس برای گردش در این سرزمین شگفت انگیز همراه ما باشید.

 

سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل اصفهان

بی شک یکی از اولین مناطق گردشگری زیبای ایران که هر ساله میزبان توریست های بسیاری از داخل و خارج از کشور بوده، سی و سه پل اصفهان است. شکوه و عظمت این پل و انعکاس آن بر روی آب، هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد این پل، در واقع بزرگترین پلی است که در مسیر رودخانه زاینده رود ساخته شده است.

کار بر روی این سازه زیبای آجری در قرن هفدهم به پایان رسید تا هم به عنوان پل و هم به عنوان سد عمل کند. طول آن تقریبا به 300 متر می رسد و در تمام طول این سال ها محکم و استوار درخشیده است.

 

روستای توریستی کندوان

روستای توریستی کندوان

همان طور که می دانید کشور ما ایران روستاهای تاریخی بسیاری دارد که امروزه نسبت به گذشته ساکنین اندکی داشته و بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری مورد بازدید عموم قرار گرفته است. یکی از این مناطق گردشگری زیبای ایران، روستای تاریخی و محبوب کندوان نام دارد. ساکنین این روستا برای ساختن سرپناهی امن، دل صخره های سخت را تراشیده اند. سنگ هایی که خانه ها درون آن ها  ساخته شده اند در تابستان عایق گرما و در زمستان عایق سرما بوده و از ساکنین خود در برابر ناملایمتی های طبیعت محافظت می کنند.

 

دشت لوت (صحرای لوت )

دشت لوت (صحرای لوت )

چشم اندازهای نفس گیر دشت لوت، یکی از مناطق گردشگری زیبای ایران برای همیشه در خاطر شما باقی خواهد ماند. این دشت محل استقرار تپه های بزرگی از شن و ماسه است که در اثر فرسایش به اشکال بسیار زیبا و جذابی تبدیل شده اند. شما می توانید این منطقه را برای مقصد کمپینگ خود انتخاب کنید اما دقت کنید این منطقه شب های بسیار سردی دارد مخصوصا در فصل های پاییز و زمستان ولی دیدن طلوع خورشید در صحرا، به یکی از زیباترین مناظر مشاهده شده در طول تاریخ زندگی شما تبدیل خواهد شد. یکی از عجایب این منطقه وجود رودخانه ای نمکی در این بیابان است. برای رفتن به صحرای لوت باید از وسایل نقلیه مناسب این منطقه مانند سافاری استفاده کنید.

 

جزیره هرمز

جزیره هرمز

جزیره رنگارنگ هرمز یکی دیگر از مناطق گردشگری زیبای ایران است. این جزیره رنگین کمانی جذاب و کوچک که در خلیج فارس قرار گرفته، دارای چشم اندازهای منحصر به فردی از جمله، غارهای رنگارنگ و روشن، دریای صورتی همراه با ماسه های سیاه و براق است. در مدت اقامت خود در این جزیره، نه تنها می توانید از دیدن مناظر شگفت انگیز آن لذت ببرید بلکه کاملا تحت تاثیر زیبایی سواحل آن قرار خواهید گرفت. برای سفر در این جزیره زیبا بهتر است از یک راهنمای سفر آشنا به منطقه کمک بگیرید.

 

شهر باستانی تخت جمشید و پاسارگاد

شهر باستانی تخت جمشید و پاسارگاد

هر دوی این مکان های تاریخی که به ترتیب توسط داریوش اول و کوروش بزرگ ساخته شده است، در میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده و نشانه های بسیاری از تاریخ و فرهنگ غنی 2500 ساله این سرزمین زیبا را در خود جای داده اند.

ویرانه های باستانی بعد از گذشت قرن ها هنوز هم ابهت خود را حفظ کرده اند و نشان دهنده ساخت و سازهای مدرن و پیشرفته در شهرهای زمان قدیم هستند که با کمی تصویر سازی و داشتن تخیل قوی می توان به شکوه و عظمت این سازه های بی نظیر پی برد. یادتان باشد در سفر خود به شیراز و اصفهان بازدید از این مناطق گردشگری زیبای ایران را به هیچ وجه از دست ندهید.

 

خانه های تاریخی کاشان

مناطق گردشگری زیبای ایران

با توجه به وجود جذابیت های بسیار در کشور ما، انتخاب زیباترین مکان برای گردش آسان نیست اما در حقیقت خانه های تاریخی کاشان شایستگی آن را دارند که در صدر لیست مناطق گردشگری زیبای ایران قرار بگیرند. میراث تاریخی کاشان و موقعیت استراتژیک این شهر در طول تاریخ ایران، بیشتر در عمارت های متعددی که توسط تجار ثروتمند ساخته شده اند، یافت می شود. این عمارت های زیبا در محله های مختلف شهر به چشم می خورد و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.

 

باغ فین کاشان

باغ فین کاشان

تقریبا در تمام شهرهای ایران خانه باغ های بسیار زیادی وجود دارد که عاشق کاوش در آن ها خواهید شد. باغ فین کاشان نیز یکی از خانه باغ های متعدد و از مناطق گردشگری زیبای ایران است که گردش در آن به لذت بخش ترین خاطرات سفر شما تبدیل خواهد شد. استخرهای فیروزه ای درخشان، چشمه ها، درختان بلند و گلهای رنگارنگ همگی باعث به وجود آمدن یک محیط افسانه ای شگفت انگیز شده اند.

جنبه مهندسی آب در باغ فین نیز به همان اندازه قابل توجه است. مجراهایی که آب را به قسمت های مختلف باغ می رسانند، در ارتفاعات مختلف قرار گرفته اند و ضخامت های متفاوتی دارند، به طوری که اختلاف فشار باعث ایجاد چشمه های مهندسی شده در سراسر باغ می شود.

 

مسجد نصیر الملک در شیراز

مناطق گردشگری زیبای ایران

مسجد نصیر الملک که به آن مسجد صورتی نیز می گویند یکی دیگر از مناطق گردشگری زیبای ایران است که در شیراز قرار دارد. این مسجد در بین توریست ها و گردشگران به نام مسجد صورتی شهرت دارد. دلیل این نام گذاری استفاده از شیشه های رنگی در پنجره های آن است که با تابش نور خورشید در صبح، سایه ها و نقوش رنگارنگ زیبایی در داخل مسجد شکل می گیرد. گردشگران و مردم محلی علاقه زیادی به سلفی گرفتن در نور ملایم ناشی از تابش خورشید، به شیشه های رنگارنگ این مکان بی نظیر دارند. در این مقاله سعی کردیم شما را با مناطق گردشگری زیبای ایران آشنا کنیم تا بتوانید مقصد دلخواه خود را برای سفر انتخاب کنید و از این مناطق زیبا لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گردشگری و صنعت توریسم یه سایت دوبیسل مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.