همه ما نگران سلامتی خودمان بوده و در تلاش برای حفظ آن هستیم تا بتوانیم زندگی طولانی و شادتری داشته باشیم، اما واقعیت این است درصد میزان چاقی، با سرعت بالایی رو به افزایش است.

می توانید حقایق نگران کننده مربوط به میزان چاقی را بخوانید و به سرعت متوجه شوید که این یک مشکل بزرگ است. نیازی به گفتن نیست که در سال های آینده چالش برانگیز تر نیز خواهد بود.

اکثر افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، فکر می کنند که باید رژیم های سختی را در نظر بگیرند و پنج روز در هفته به باشگاه بروند و به نظر می رسد قبل از شروع رژیم خود را شکست می دهند.

کلید تناسب اندام و سلامتی حرکت کردن است! کارهایی را انجام دهید که دوست دارید. قدم بزنید. طبیعت را در آغوش بگیرید. کوهنوردی می تواند یکی از خارق العاده ترین تجربه ها باشد و شما را از زندگی روزمره و عادی شهر دور کند.

فواید کوهنوردی برای بدن بسیار هستند.

در ادامه می توانید ده مورد از فواید کوهنوردی برای بدن و ذهن انسان را مطالعه کنید.

فواید کوهنوردی برای بدن

  1. کمک به کاهش وزن

کاهش وزن یکی از فواید کوهنوردی برای بدن است که سلامتی را به همراه دارد.

کاهش وزن می تواند سخت باشد. اما وقتی از خانه خارج شوید و به کوه بروید، فعالیت سرگرم کننده ای انجام داده اید و کار سختی به نظر نمی رسد.

یکی از بزرگترین دلایلی که افراد در دستیابی به اهداف کاهش وزن خود ناکام می مانند این است که آنها برای سبک زندگی سالم، مجبور می شوند به باشگاه بروند و از تغییر سبک زندگی ناسالم به یک سبک سالم لذت نمی برند.

  1. کمک به حفظ سلامتی ذهن

 همه ما در طول هفته سخت کار می کنیم و دائماً استرس کار، پول، احتمالاً بچه ها، همسر و … را داریم که تمام این ها می توانند ما را در شب بیدار نگه دارند. این استرس مداوم است که باعث مشکلات سلامتی می شود.

استرس می تواند عواملی مانند سردرد، خستگی، ناراحتی معده و مشکلات خواب ایجاد کند. در اینجا می خواهیم بدانیم که چگونه فعالیت بدنی منظم می تواند به کنترل استرس کمک کند.

کوهنوردی یک راه عالی برای رهایی از استرس، آرامش ذهن و گذراندن اوقات خوشی است که ممکن است با دوستان نزدیکتان داشته باشید.

داشتن وضوح ذهنی برای انجام فعالیت های روزانه در سایر زمینه های زندگی شما حیاتی است. کوهنوردی فقط یک نوع ورزش بدنی است که به شما کمک می کند که ذهن خود را پاک کنید، از طبیعت لذت ببرید و زندگی را به یاد بیاورید و این یکی از فواید کوهنوردی برای بدن است.

فواید کوهنوردی برای بدن

  1. کمک به تقویت ماهیچه قلب

یکی دیگر از فواید کوهنوردی برای بدن انسان، کمک به تقویت ماهیچه قلب است. پیاده روی و کوهنوردی ضربان قلب شما را بالا می برد. به یاد داشته باشید، قلب مانند هر عضله دیگری در بدن شما، در حال فعالیت است. برای اینکه قلب قوی شود و قوی بماند، باید دقیقاً مانند عضلات دو سر بازو روی آن کار شود.

هر نوع ورزشی که ضربان قلب شما را بالا ببرد، به افزایش سلامت قلب و عروق شما کمک می کند.

کوهنوردی و پیاده روی به طور منظم از طریق مسیرها، فشار خون و کلسترول را کاهش می دهد. بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سکته مغزی را برای افراد در معرض خطر، کاهش می دهد.

  1. کمک به تقویت عضلات پا

تقویت عضلات پا یکی از دلایل مورد علاقه افراد برای بستن کفش و پیمودن مسیر های کوهنوردی است.

تمرین پایی که با کوهنوردی انجام می دهید، هرگز مانند چیزی نیست که به راحتی بدست بیاورید. مگر اینکه همین الان در باشگاه در حال اسکات زدن باشید!

مطمئناً در طی کوهنوردی احساس خستگی خواهید کرد، اما روز بعد حس خوبی را تجربه می کنید و این نشانه خوبی از یک تمرین عالی پا است.

  1. کمک به کنترل قند خون

پیاده روی همیشه یکی از توصیه شده ترین فعالیت های بدنی برای افراد دیابتی بوده است. دلیل این امر هم تاثیر بسیار موثر آن بر کنترل سطح گلوکز خون است. این مورد نیز یکی از فواید کوهنوردی برای بدن یک فرد دیابتی ست.

کوهنوردی فقط نوعی دیگر از پیاده روی است، اما به دلیل ارتفاع و شیب زیاد زمین، کمی قدرت بیشتری لازم دارد.

در هر صورت، کنترل دیابت با تغذیه مناسب و فعالیت بدنی بیشتر شروع می شود.

فواید کوهنوردی برای بدن

  1. افزایش خلاقیت

یکی دیگر از فواید کوهنوردی برای بدن و ذهن انسان، افزایش خلاقیت افراد نسبت به قبل است. تحقیقات نشان می دهد که گذراندن اوقات در فضای باز، مهارت های خلاقانه حل مسئله را تا 50% افزایش می دهد. محققان دانشگاه استنفورد همچنین دریافتند که کوهنوردی و پیاده روی باعث می شود ایده های خلاقانه بیشتر نسبت به نشستن در ذهن انسان ایجاد شود.

  1. حفظ تراکم استخوان ها

مورد دیگر از فواید کوهنوردی برای بدن جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالاست. با افزایش سن، تراکم استخوان ها می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد. برای کمک به حفظ سلامتی استخوانها، دریافت کلسیم، ویتامین D و فعالیت بدنی لازم است. از آنجایی که کوهنوردی یک ورزش تحمل کننده وزن است، با تقویت عضلات اطراف استخوان، تراکم استخوان را نیز بهبود می بخشد (یا از کاهش آن جلوگیری می کند).

به خوبی مشخص شده است که شکستن لگن در سالمندان منجر به افزایش میزان مرگ و میر می شود. بنابراین بسیار مهم است که شما عادت های بدنی مناسب را در جوانی ایجاد کنید تا استخوان های شما سالم و قوی باقی بمانند. با حفظ فعالیت در طولانی مدت به استخوان های خود لطف بزرگی می کنید.

تاثیر در خلق و خوی افراد

  1. تاثیر در خلق و خوی افراد

یکی دیگر از فواید کوهنوردی برای بدن، تقویت روحیه و تاثیرات مثبت آن بر روی خلق و خوی افراد است.

مطالعه ای توسط مجله پزشکی انگلیس انجام شده که اثرات مثبت فعالیت بدنی را در بیماران مبتلا به افسردگی نشان داده است و حتی ممکن است این افراد را تحریک کند که سبک زندگی فعال تری را دنبال کنند.

  1. کیفیت خواب را بهبود می بخشد

پیاده روی یا کوهنوردی در زمین های ناهموار 28٪ انرژی بیشتری نسبت به راه رفتن روی زمین صاف مصرف می کند. همچنین با این فعالیت تمام محرک های عصر جدید را که ما اغلب خود را در طول روز و درست قبل از خواب در معرض آن قرار می دهیم (تلفن ها، کامپیوترها، تلویزیون و موارد دیگر) از بین می برید. نتیجه؟ خواب بهتر!

کمک به تقویت ماهیچه قلب

  1. دنیای شما به روی تجربیات جدید باز می شود

کوهنوردی به شما این امکان را می دهد که تجربه های بسیار شگفت انگیزی داشته باشید که در آن مجبور نیستید خیلی دور از شهر خود سفر کنید. بیرون رفتن در طبیعت و تجربه دیدن منظره ها و شنیدن صدا های جدید همیشه کاری است که مشتاقانه منتظر انجام آن هستیم.

تجربه ورزش کوهنوردی

کوهنوردی ورزش خارق العاده ای است و همانطور که حدس می زنید و تا اینجا درباره آن صحبت کردیم، فواید کوهنوردی برای بدن بسیار هستند. اگر هرگز به کوهنوردی فکر نکرده اید، توصیه می شود حتماً آن را امتحان کنید.

لازم نیست لوازم کوهنوردی خاصی خریداری کنید، اگرچه بسته به میزان تجربه و شدت تمرین ممکن است بخواهید کمی بیشتر آماده شوید، اما برای بیشتر کوهنوردی های ملایم می توانید از بوت های زمستانی محکم استفاده کنید و دنبال آن بروید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.