بسته بندی “ده مورد ضروری” لوازم کمپینگ و طبیعت گردی برای هر زمان که وارد طبیعت شوید، حتی در پیاده روی های روزانه، یک عادت خوب است. در یک سفر عادی ممکن است فقط از تعداد کمی از آن ها را استفاده کنید یا اصلاً از آنها استفاده نکنید؛ ولی زمانی که مشکلی پیش می آید، ارزش حمل این لوازم کمپینگ و طبیعت گردی که برای بقای شما ضروری است را خواهید فهمید.

لیست اصلی ده مورد ضروری لوازم کمپینگ و طبیعت گردی در دهه 1930، توسط کوهنوردان یک سازمان، برای کوهنوردان و ماجراجویان، جمع آوری شد. این لیست به مردم کمک می کند در شرایط اضطراری خارج از منزل آماده باشند. در آن زمان، این لیست شامل نقشه، قطب نما، عینک آفتابی و ضد آفتاب، لباس اضافی، چراغ، وسایل کمک های اولیه، مواد اولیه آتش، کبریت، چاقو و غذای اضافی بود.

 لوازم کمپینگ و طبیعت گردی

ده وسیله ضروری که در هنگام طبیعتگردی باید به همراه داشته باشید

  1. مسیریاب

نقشه، قطب نما، GPS ، چراغ مکان یابی شخصی (PLB)، پیام رسان ماهواره ای، ارتفاع سنج

نقشه: یک نقشه توپوگرافی باید شما را در هر سفری که بیش از یک مسیر پیاده روی کوتاه باشد، همراهی کند.

قطب نما: اگر شما در کشوری گم شوید، یک قطب نما همراه با دانش نقشه خوانی، ابزاری حیاتی است. بسیاری از تلفن های هوشمند، دستگاه نما الکترونیکی هستند، اما همراه داشتن یک قطب نما استاندارد عاقلانه است؛ زیرا وزن آن تقریباً کم بوده و به باتری ها متکی نیست.

ساعت ارتفاع سنج: این ساعت از لوازم کمپینگ و طبیعت گردی ارزشمندی است که باید به همراه داشته باشید. برای اندازه گیری فشار هوا و یا داده های GPS، از یک سنسور فشار سنج استفاده می کنند تا تخمینی از ارتفاع شما را ارائه دهد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا پیشرفت خود را پیگیری کنید و مکان خود را بر روی نقشه تعیین کنید.

 

  1. چراغ پیشانی

اینکه شب بتوانید راه خود را پیدا کنید ضروری است، بنابراین همیشه باید منبع نور داشته باشید. چراغ پیشانی بهترین انتخاب برای بیشتر طبیعت گردی هاست، زیرا دست شما را برای همه کارها، چه برای شام پختن و چه نگه داشتن باتوم کوهنوردی، آزاد می کند.

چراغ پیشانی

  1. ضد آفتاب

 عینک آفتابی و ضد آفتاب

عینک آفتابی: یکی از مهم ترین لوازم کمپینگ و طبیعت گردی برای محافظت از چشم ها، عینک آفتابی است.

عینک آفتابی با کیفیت، در خارج از منزل ضروری است. این وسیله از چشم شما در برابر اشعه بالقوه آسیب رسان محافظت می کند. اگر قصد مسافرت طولانی مدت روی برف یا یخ را دارید، به یک عینک آفتابی احتیاج دارید. اشعهUVB ، اشعه ای است که می تواند پوست شما را بسوزاند و یا در چشم شما ایجاد آب مروارید کند. در صورتی که کسی عینک آفتابی خود را از دست بدهد یا آن را فراموش کند، گروه ها باید حداقل یک جفت عینک آفتابی یدکی داشته باشند.

لوازم کمپینگ و طبیعت گردی

ضد آفتاب: یکی دیگر از لوازم کمپینگ و طبیعت گردی برای محافظت از پوست شما، ضد آفتاب است. گذراندن ساعات طولانی در فضای باز می تواند شما را در معرض اشعه ماورا بنفش، آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست و سرطان پوست قرار دهد. استفاده از کرم ضد آفتاب برای کاهش تماس با اشعه ماورا بنفش توصیه می شود. هنگام انتخاب ضد آفتاب، متخصصان بهداشت توصیه می کنند که ضد آفتابتان این ویژگی ها را داشته باشد و به این صورت مصرف شود.

  • فرمولی که ضریب محافظت در برابر آفتاب(SPF) حداقل 15 را ارائه دهد، اگرچه SPF 30 برای فعالیت طولانی مدت در فضای باز توصیه می شود.
  • فرمولی که مانع اشعه UVA و UVB  می شود.
  • ضد آفتاب را به طور سخاوتمندانه روي تمامي پوست هاي در معرض آفتاب بماليد.

 اشعه ماورا بنفش می تواند از برف و آب منعکس شود، بنابراین لکه هایی مانند زیر چانه و بینی را فراموش نکنید. بسته به فاکتورهای مختلف، باید هر دو ساعت یکبار دوباره اقدام کنید.

 

  1. کمک های اولیه از جمله مراقبت از پا و دافع حشرات

کمک های اولیه

یکی از ضروری ترین لوازم کمپینگ و طبیعت گردی، جعبه کمک های اولیه است. حمل و دانستن چگونگی استفاده از وسایل داخل جعبه کمک های اولیه، امری حیاتی است. کیت های کمک اولیه از قبل مونتاژ شده اند، اگرچه بسیاری از افراد این کیت ها را متناسب با نیازهای خود، شخصی سازی می کنند. هر کیت باید شامل درمان تاول، باند چسب در اندازه های مختلف، نوار چسب، پماد ضد عفونی کننده و داروهای مسکن باشد.

  1. چاقو به علاوه کیت تعمیر
  2. وسایل آتش زا (کبریت، فندک، اجاق گاز)
  3. پناهگاه اضطراری برای همه زمان ها

لوازم کمپینگ و طبیعت گردی

لازم است که در بین لوازم کمپینگ و طبیعت گردی خود، یک پناهگاه اضطراری نیز به همراه داشته باشید؛ تا همیشه در صورت گرفتگی یا آسیب دیدگی از شما در برابر باد و باران محافظت کند. گزینه ها شامل یک پارچه فوق العاده سبک، یک پتو فضای اضطراری یا حتی یک کیسه زباله پلاستیکی بزرگ است.

  1. غذای اضافی فراتر از انتظار
  2. آب اضافی فراتر از انتظار
  3. لباس های اضافی فراتر از انتظار

مواردی را که از لوازم کمپینگ و طبیعت گردی تهیه می کنید، می تواند متناسب با سفری باشد که می روید. به عنوان مثال، در یک پیاده روی کوتاه یک روزه که حرکت در آن آسان است، می توانید نقشه، قطب نما و PLB را انتخاب کنید، اما مابقی لوازم کمپینگ و طبیعت گردی را سر جایش بگذارید. در یک سفر طولانی تر و پیچیده تر، ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید همه این ابزارها به شما کمک کنند تا راه خود را پیدا کنید. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را به همراه داشته باشید، عواملی مانند آب و هوا، دشواری، مدت زمان و فاصله از کمک را در نظر بگیرید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.