این راهنمای خرید وسایل کوهنودی مبتدی برای صعود شما به قله هاست. این مقاله به شما برای رسیدن به قله کوه ها، در هر فصلی با بهترین وسایل کوهنوردی مبتدی و حرفه ای، بسته به تجربه و بودجه ای که دارید، شما را راهنمایی می کند. این لیست، از تحقیقات گسترده در منابعی که توانستیم پیدا کنیم جمع آوری شده که شما عزیزان را در این مسیر راهنمایی کنیم تا یک تجربه به یادماندنی از این نوع سفر با وسایل کوهنوردی مبتدی و حرفه ای در ذهنتان باقی بماند.

  • سلب مسئولیت اول: استفاده از وسایل کوهنوردی مبتدی و حرفه ای دست دوم را به دلیل کهنگی و استفاده ای که از آن وسایل شده است، پیشنهاد نمی کنیم. ولی برای صرفه جویی در هزینه ها، گزینه خوبی هستند و برای زمانی مناسب است که دقیقاً می دانید چه چیزی را می خواهید تهیه کنید.

در این مقاله فرض می شود که شما کاملا مبتدی و بدون حتی کوله پشتی و بقیه وسایل کوهنوردی مبتدی و حرفه ای هستید. همچنین شما را برای تمامی فصول آماده می کنیم. بنابراین اگر در فصل تابستان درحال پیاده روی هستید، در صورت امکان ابزارهای غیر ضروری را رها کنید.

  • سلب مسئولیت دوم: این مقاله شامل بخشی برای وسایل کوهنوردی مبتدی گروهی (چادر، طناب و …) نیز می شود. این تجهیزات برای 3 کوهنورد است و این حداقل تعداد توصیه شده برای رفتن به کوهنوردی می باشد.
  • سلب مسئولیت نهایی: اگر تازه به کوهنوردی پرداخته اید به خاطر داشته باشید که هر یک از وسایل کوهنوردی مبتدی و حرفه ای شما برای بلند مدت انتخاب شده است. امیدوارم این ابزارها شما را در فتح قله های زیادی یاری کنند.

تجهیزات کوهنوردی مبتدی

کلاه ایمنی

شما باید برای کوهنوردی کلاه ایمنی داشته باشید. شکاف ها، دره ها و سقوط سنگ ها این قانون را تصویب کرده اند. همچنین شما نمی دانید که چه موقع شاهد این صحنه ها هستید پس ایمنی را کاملا رعایت کنید.

کلاه ایمنی

کفش کوهنوردی

کفش ها یکی از مهم ترین و گران ترین وسایل کوهنوردی مبتدی هستند. بهترین نوع آنها چرمی و عایق دارها هستند که باید با کرامپون هایتان مطابقت داشته باشند. باید وارد فروشگاه شوید و تعدادی را امتحان کنید زیرا کفش مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کفش کوهنوردی

چراغ پیشانی

چراغ های پیشانی انواع متعددی دارند. پیشنهاد می کنیم بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید. همچنین همراه داشتن باتری اضافی را فراموش نکنید.

وسایل کوهنوردی مبتدی

 

عینک آفتابی

عینک آفتابی یکی از مهم ترین مواردی است که در کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرد. عینک آفتابی، محافظی برای دور نگه داشتن نور خورشید و جلوگیری از برف زدگی در یخچال هاست و عامل حفاظت چشم در برابر خاک، سنگ ریزه و از همه مهم تر پرتو فرابنفش خورشید می باشد. لنز های عینک آفتابی کوهنوردی بر اساس قابلیت آنها در فیلتر کردن اشعه فرا بنفش خورشید طبقه بندی می شوند. اغلب متریالی که در تولید لنز عینک به کار می رود پلی کربنات و پلاستیک است. شیشه با وجود اینکه خراش کمتری بر می دارد به جهت شکننده بودن کمتر در ساخت عینک به کار می رود.

وسایل کمپ

کوله پشتی کوهنوردی

برای کوهنوردی در زمستان به کوله پشتی بزرگتری برای چادر و بقیه تجهیزات نیاز دارید. اما اگر در تابستان کوهنوردی می کنید گزینه های کوچک مناسب تر هستند. اما کوله پشتی های بزرگتر امکان کوهنوردی در تمام فصول را برایتان مهیا می کنند.

کوله پشتی

کیسه خواب

کیسه خواب یکی دیگر از ملزومات کوهنوردی محسوب می شود. دارای دو نوع رایج الیاف و پر می باشد. دو دما برای کیسه خواب می توان در نظر گرفت:

حداقل دمای راحتی به دمایی اطلاق می شود که ضعیفترین فرد بدون داشتن امکانات و در شرایط بدون باد بدون احساس سرما درون کیسه خواب می تواند بخوابد.

حداکثر دمای راحتی به دمایی گفته می شود که قویترین فرد بدون داشتن امکانات و در شرایط بدون باد بدون احساس سرما درون کیسه خواب می تواند بخوابد.

کیسه خواب

زیرانداز خواب

بهترین زیر انداز ها برای کوهنوردی، زیر انداز های با فوم سلول های بسته می باشند. این زیر انداز ها هنگام خوابیدن در برف باعث گرم نگه داشتن بدن شما می شود.

زیر انداز خواب

ابزار کوهنوردی گروهی (برای 3 نفر)

چادر چهار فصل

چادر چهار فصل

کلید پیدا کردن یک چادر چهار فصل مناسب، یافتن گروهی ست که هزینه ها را نصف کند. با تقسیم هزینه به سه قسمت، قیمت یک چادر چهار فصل به عنوان یکی از وسایل کوهنوردی مبتدی، منطقی تر به نظر می رسد.

 

اجاق گاز

اجاق گاز

مهم است که شما یک اجاق گاز سبک و قابل اطمینان در وسایل کوهنوردی مبتدی خود داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که به اجاق گاز، بیش از آنچه که فکر می کنید نیاز دارید. زیرا جوشاندن آب برای گروه زمان بر است.

لباس های کوهنوردی

جوراب (حداقل 2 جفت)

پشم مرینو، بهترین نوع برای جوراب کوهنوردی است. سرما انگشتان پای سرد و خیس شما را ضعیف می کنند. با جوراب های اضافی از این اتفاق جلوگیری کنید.

جوراب کوهنوردی

شلوار

شلوار کوهنوردی یکی دیگر از تجهیزات مورد بحث در انجمن هاست که روی شلوارهای نرم با وزن میانه اتفاق نظر وجود دارد. این نوع شلوار ها با داشتن یک لایه بیرونی شما را در فصل سرما و هم آب و هوای خشک و گرم، راحت و ایمن نگه می دارد.

شلوار

لایه عایق

لایه عایق کار به دام انداختن و ایجاد فضا، بین هوا و بدن شما را انجام می دهد که باعث گرم نگه داشتن بدن می شود. اینجا همان جایی است که خلاقیت خود را به نمایش می گذارید و متناسب با فصلی که می خواهید کوهنوردی کنید تعداد و نوع آن را انتخاب می کنید.

کاپشن کوهنوردی

قیمت این کاپشن ها ممکن است در نگاه اول ترسناک باشند اما برای سالها و سفرهای زیادی شما را همراهی می کنند. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید در فصل تابستان به جایی که به آن نیاز نباشد سفر کنید.

کاپشن کوهنوردی

دستکش دو پوش

لایه بندی دست ها با دستکش های دو پوش با کیفیت، کلید گرم نگه داشتن آن ها در سرما است. ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که موفقیت در کوهنوردی همراه با ترک خوردن دست و پاهاست.

وسایل کوهنوردی مبتدی

دستکش گرم

یک دستکش دو پوش با یک دست کش نایلونی بیرونی برای هوای سرد ایده آل است.

ابزارهای دیگر

قابلمه

هرچه قابلمه بزرگتری داشته باشید، زمان جوشاندن آب در برف کمتر خواهد بود. همچنین شما با مقداری پول بیشتر، می توانید از اتلاف وقت و انرژی در گروه جلوگیری کنید.

قابلمه

بطری آب

بطری آب برای صرفه جویی در وزن مناسب است. ولی در سفرهای سرد تر مواظب یخ زدگی باشید.

 

تجهیزات پیشرفته کوهنوردی

کارابین قفل دار

آوردن 4 قفل سبک گزینه مناسبی ست که برای سقوط از صخره و یا عملیات نجات مورد نیاز است. از کارابین در کوهنوردی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کارابین بدون قفل

این نوع کارابین ها در بین وسایل کوهنوردی حرفه ای، ارزان و سبک هستند پس مشکلی نیست تعداد اضافی از آنها را حمل کنیم.

تبر یخ

وسایل کوهنوردی مبتدی

نکته مهم در مورد خرید تبر یخ، خرید بهترین نوع از آن هاست. برای کوهنوردی سایز مناسب تبر یخ بین 60 تا 70 سانتی متر است. این ابزار در کوهنوردی حرفه ای و متناسب با نام آن در کوه های یخی مورد استفاده کوهنوردان قرار می گیرد.

کرامپون ها

کرامپون ها

تا چند سال پیش کرامپون ها توسط کوهنوردان مورد تمسخر قرار می گرفت تا اینکه متوجه شدند معدود پیشگامانی که از آن استفاده می کردند، نسبت به کوهنوردان دیگر کمتر در خطر سقوط قرار می گرفتند. برای پیشگیری از این اتفاق، از کرامپون های 12 قطعه ای با صفحات ضد ضربه استفاده کنید. همچنین مطابقت کرامپون ها با کفش ها حائز اهمیت است که حتما قبل از خرید به آن توجه کنید. کرامپون ابزاری است که در کوهنوردی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

محافظ کوهنوردی یا هارنس

تمام چیزی که شما باید در خرید یک هارنس در نظر داشته باشید، این است که باید سبک باشد و بند پاها برای راحتی بیشتر در قسمت پایین تری قرار بگیرد. اگر این دو ویژگی به اضافه قیمت مناسب را مشاهده کردید، همان را بخرید. هارنس جزو تجهیزاتی است که در کوهنوردی حرفه ای به کار می رود.

طناب

طناب

در جامعه کوهنوردی، بحث های زیادی برای طول طناب بی خطر برای گروه های سه نفره وجود دارد. به نظر میرسد که 40 متر گزینه مناسبی است. فاصله مناسب برای اتصال طناب بین افراد گروه، اندازه هفت دست کامل است. طناب در کوهنوردی های حرفه ای به کار برده می شود.

 

ابزارهای محافظ

ابزارهای محافظ

قلاب یا لنگر

قلاب ها انتخاب مناسبی برای ساختن کارگاه در برف هستند. از کارگاه ها برای تخته های شیب دار و عملیات نجات در دره ها استفاده می شود.

پیچ های یخی

مانند قلاب ها، پیچ های یخی برای لنگر انداختن مهم هستند. حداقل 1 تا 2 عدد همراه داشته باشید.

حلقه یا اسلینگ ها

حلقه ها هنگام عملیات نجات در دره ها و شکاف ها مورد استفاده قرار می گیرند. شما این گزینه را دارید که طناب را خودتان گره بزنید یا از یک زنجیر از پیش ساخته شده استفاده کنید.

دستگاه حمایت (belay)

سیستم حمایت اغلب در دره ها استفاده می شود که انواع متنوعی دارد.

قرقره

با تشکر از علم فیزیک، که شما را توسط قرقره از سقوط در دره، نجات می دهد. پس داشتن آن بهتر است از نداشتنش!

قرقره

سخن پایانی

وقت بگذارید تا بفهمید بهترین گزینه ها برای شما چیست تا در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. میتوانید برای شروع از وسایل کوهنوردی مبتدی استفاده کنید.

 هدف این مقاله، معرفی ابزارها و آشنایی شما با وسایل کوهنوردی مبتدی و حرفه ای است؛ حالا شما باید تصمیم درست را در انتخاب بهترین نوع از این ابزارها بگیرید. با این کار شما نیاز به ارتقای ابزارهای خود ندارید و این مسئله به سود شماست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.