در دوره های آموزش مهارت کوهنوردی مقدماتی، فعالیت هایی مثل نحوه لباس پوشیدن برای زمستان، نحوه بسته بندی، انتخاب غذا، انتخاب وسایل مناسب، انتخاب اردوگاه، نحوه طبخ در فضای باز و مهارت های کمپینگ زمستانی را به شما آموزش می دهند و در نهایت شما یاد خواهید گرفت که چگونه با چکمه های زمستانی و کرامپون ها به طور محکم قدم بردارید و حرکت کنید و چگونه از سطح برف و زمین های یخی زاویه دار، ​​صعود کنید. دوره های آموزشی که در این مقاله توضیح داده شده معتبر و استاندارد است و در برخی از کشورهای جهان این دوره ها برای آموزش مهارت کوهنوردی برگزار می شود.

  1. ارزیابی زمین
  2. نگه داشتن خود
  3. تکنیک کرامپون و تبر یخی
  4. مقدمه ای بر لنگرهای برف و یخ
  5. تکنیک های پایه 4 و 5 طناب

اینها پنج مورد از آموزش مهارت کوهنوردی هستند که نام برده شد.

آموزش مهارت کوهنوردی

در این سفر اصول کار طناب زدن، رله زدن، راپل زدن، استفاده از لنگر و برخی اصول اساسی کوهنوردی در یک صخره، آموزش داده می شود.

این مطلب مقدمه ای جامع برای آموزش مهارت کوهنوردی زمستانی است. برای شرکت در دوره های این چنینی، هیچ تجربه قبلی کوهنوردی لازم نیست اما شرکت کنندگان باید برای یک تجربه چالش برانگیز آماده باشند. معمولا روز اول از آموزش مهارت کوهنوردی در فضای باز، با یادگیری مهارت های فنی سپری خواهد شد. در روز دوم از آموزش مهارت کوهنوردی، تجهیزات را مرتب و بسته بندی می کنیم، در مورد غذا تصمیم می گیریم و خود را آماده می کنیم تا به کوه برویم، آنجا کمپ میکنیم، شام می پزیم و شب را به انتظار برای نشست سوم در روز سوم می گذرانیم. ارزیابی شرایط آب و هوا، قسمت عمده ای از کوهنوردی در این دوره است. به دلیل شرایط جوی و برف، ممکن است برنامه سفر هر روز تغییر کند. برای تهیه و خرید تجهیزات کوهنوردی می توانید به فروشگاه های معتبر تجهیزات کوهنوردی مراجعه کنید.

توصیه می شود قبل از شروع آموزش مهارت کوهنوردی، تجربه قبلی پیاده روی در تپه را داشته باشید. در مورد آموزش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. این دوره برای مبتدیان ایده آل است. اگر تجربه قبلی در این زمینه دارید، بر اساس آنچه قبلاً می دانید، پیشرفت خواهید کرد و مهارت های موجود خود را توسعه می دهید. راهنماها، سرعت و سطح دوره را متناسب با شرکت کنندگان تنظیم می کنند. دوره آموزش مهارت کوهنوردی ترکیبی واقعی از یادگیری مهارت های جدید و لذت بردن از صعود در کوهنوردی است.

 

آموزش مهارت کوهنوردی در مقطع حرفه ای

آموزش MS به سه بلوک MS1 ، MS2 و MS Assessment تقسیم می شود MS1 و MS2 بلوک های آموزشی اساسی هستند که تمام جنبه های پیاده روی در تپه را پوشش می دهند و داوطلب برای تبدیل شدن به یک کاربر خودکفا در تپه، به آنها نیاز دارد.

MS1: این دوره شامل نقشه خوانی، تکنیک های کوهنوردی ساده، شناخت ویژگی های طبیعی، اندازه گیری فاصله و زمان پیاده روی است. نحوه تقابل با خطرات کوهستانی نیز مانند نحوه کار تجهیزات شخصی، لباس صحیح و تجهیزات اضطراری، پوشش داده می شوند.

MS2: این دوره براساس MS1 ساخته شده است که شامل استفاده از قطب نما، برنامه ریزی مسیر، کوهنوردی در شب، عملیات نجات در کوه و اقدامات اضطراری است.

MS1 و MS2 عموماً طی دوره های دو روزه اجرا می شوند و ترکیبی از سخنرانی ها، گفتگوهای غیررسمی داخلی و جلسات عملی در فضای باز است.

 

آموزش مهارت کوهنوردی در دوره تلفیق MS

دوره ادغام به داوطلبان این فرصت را می دهد تا مهارت هایی را که در طول آموزش آموخته اند تمرین و تثبیت کنند. در این مدت حداقل 14 روز کوهنوردی در تعدادی از مناطق مختلف مرتفع، باید در یک دفترچه ثبت رسمی ثبت شود. حداقل چهار مورد از این کوهنوردی ها باید در طی دو ماه اول از تاریخ ارزیابی MS باشد.

 

ارزیابی یا ASSESSMENT MS

ارزیابی MS طی دو روز برگزار می شود و شامل ارزیابی کتبی و عملی از جمله یک تمرین کوهنوردی شبانه است. متاسفانه این آزمون، دارای گواهی معتبری نیست. با این حال افراد زیادی برای تقویت مهارت خود در آن شرکت می کنند.

کوهنوردی شبانه

آیا من به هر سه بلوک نیاز دارم؟

اگرچه طرح MS در یک ساختار یادگیری به طور طبیعی و خود جوش تنظیم شده است، داوطلبان می توانند فقط یک بلوک را انجام دهند یا دو بلوک آموزشی را تکمیل کنند اما بلوک ارزیابی سوم را انجام ندهند. داوطلبان بسیار باتجربه که می توانند تجارب زیادی را در طول سال ها کوهنوردی در تپه کسب کنند، ممکن است مستقیماً به بخش ارزیابی برسند. در این حالت، شما به جای 14 روز کوهنوردی معمول، 28 روز را ملزم خواهید شد.

ارائه دهندگان آموزش که تایید شده اند، می توانند در سطحی که به بهترین وجه برای شما مناسب است، به شما کمک کرده و شما را در قالب طرح راهنمایی کنند.

هدف ما کمک به شما در تبدیل شدن به یک کوهنورد زمستانی باتجربه و مسئولیت پذیر است. امنیت شما در کوهستان به تصمیماتی که می گیرید بستگی دارد. دوره آموزش مهارت کوهنوردی اولین قدم محکم برای کوهنوردانی است که علاقه مند به صعود به رشته کوه های بزرگ جهان هستند. مطالب دوره آموزش مهارت کوهنوردی انعطاف پذیر است و به آب و هوا، شرایط زمین و توانایی های شرکت کنندگان بستگی دارد. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد این دوره ها معتبر و استاندارد است و برای آگاهی بیشتر می توانید فایل زیر را دانلود کنید.

دانلود فایل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.