«زنی که تابع جمع است معمولا جلوتر از جمع نمی­رود. زنی که به تنهایی گام برمی­دارد احتمالا خود را در مکان­ هایی می­ یابد که پیش از او کسی به آنجا نرفته است.»

آلبرت اینشتین

ماجراجویی در یک مکان جدید برای اولین بار، نیروبخش است. شما از منطقه­ ی امن خود خارج و وارد دنیایی از ناشناخته­ ها می­شوید که مملو از ماجراجویی و پتانسیل دیدن مکان ­های متعدد زیبا و آشنایی با انسان­های فوق­ العاده است. چه در حال سفر با کوله­ پشتی هستید و کیلومترها راه به سمت کوهستان می­پیمایید، به یک گروه از زنان ملحق شده ­اید تا در سراسر دنیا پرواز کنید، یا در اولین سفر جاده ­ای خود به تنهایی ماجراجویی می­کنید، مسافرت به عنوان یک زن به طور قطع قدرت­بخش است. اما آیا ایمن نیز هست؟

سوال درباره­ ی امنیت مسافران زن، چه به تنهایی در حال سفر باشند و چه با یک گروه، ظاهرا زیاد مطرح می­شود. درست مانند شرایط روزمره، باید هوشمندانه سفر کنیم: همیشه نسبت به اطراف خود هوشیار باشید، به میزان الکل مصرفیتان توجه کنید، لباس­های باز و جواهرات نپوشید، مهربان باشید و همیشه به گونه ­ای رفتار کنید که به نظر برسد نسبت به آنچه در حال انجامش هستید و جایی که می­روید آگاهید.

برنامه ­ریزی برای هر سفری می­تواند طاقت ­فرسا باشد. اصلا از کجا شروع کنید؟ با یک شرکت مسافرتی سفر کنید یا همه چیز را خودتان برنامه بریزید؟ چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ این­ها تنها گوشه ­ای از سوالاتی هستند که احتمالا از خود می­پرسید. بسته به آنچه به دنبالش هستید، گاهی اوقات استخدام یک شرکت برای برنامه­ ریزی تمام این جزئیات برای شما راحت­ترین و امن­ترین راه است، به خصوص اگر قصد انجام یک سفر چندروزه را دارید که نیازمند رزرو و مجوزهای زیاد است. سفر به ماچوپیچو، صعود کلیمانجارو و ترکینگ بیس کمپ اورست، تماما ملزم به پیوستن به شرکت­های راهنمای حرفه ­ای هستند، در حالی که راهپیمایی در مسیر جان مویر می­تواند به تنهایی انجام شود اما نیازمند برنامه و تجهیزات بسیار است. استخدام یک شرکت ماجراجویی زنانه، یک روش عالی برای ارتباط با دیگر زنان همفکر است، اگرچه فارغ از اینکه شما تصمیم به یک سفر تک نفره یا استخدام یک شرکت معتبر دارید، در هر صورت با افراد جدید آشنا خواهید شد.

شرکت­های ماجراجویی توانمندسازی زنان

  1. سفر WHOA

«زنان علاقمند به ماجراجویی»، با نام اختصاری سفر WHOA، یک شرکت مسافرتی بین­ المللی زنانه است که مسافرت­های خارق ­العاده­ای به دور دنیا ترتیب می­دهد تا به بعضی از بلندترین قله­ ها و زیباترین مناطق کوهستانی سفر کرد. این شرکتی است که توسط زنان برای زنان اداره می­شود. از آنجایی که یک شرکت مسافرتی با سرویس کامل است، کمی گران­ قیمت است و البته که اگر شما همه چیز را خودتان برنامه ریزی کنید، می­توانید در هزینه­ ها صرفه ­جویی کنید، اما یک از اهداف اصلی رزور کردن شرکت WHOA ملاقات با زنان ماجراجو است- فرصتی برای پیدا کردن دوستی­ های مادام­العمر.

«ما اشتیاقمان را با حس همدردی ترکیب کرده ­ایم. ما پس می­دهیم و ریسک می­کنیم. ما پراراده و با نشاط هستیم. ما از تمام گوشه­ و کنار دنیا و با زندگی­های متفاوت، گرد هم می­ آییم، اما یک حس مشترک ماجراجویی و اشتیاق برای کشف دنیای زیبایمان داریم. می­دانیم که با کمک همدیگر می­توانیم کارهایی فراتر از صعود به کوه انجام دهیم … ما می­توانیم آن­ها را جا به جا کنیم. ما زنان علاقمند به ماجراجویی هستیم.»

2. زنانی که کاوش می­کنند

«زنانی که کاوش می­کنند» یک گروه پیشروی ماجراجویی زنانه است که به زنانی با سنین مختلف خدمت می­کند که به دنبال استراحت­ های آخر هفته، یک ماجراجویی بین­ المللی یا یک گردهمایی محلی هستند.  آن­ها شعبه ­هایی در سراسر ایالات متحده دارند و ماجراجویی ­های آن­ها مناسب تمام زنان است، چه بودجه ­ای اندک داشته باشید یا به دنبال خرج کردن باشید. از سفرهای آخر هفته به کلورادو راکیس و پیاده­روی­های روزانه در سیرای شرقی گرفته تا ماجراجوی­های یک هفته ­ای در ایسلند، «زنانی که کاوش می­کنند» یک سازمان خبره برای هر زنی است که به دنبال یک ماجراجوییست.

«ما این انجمن را برای شما شکل داده ­ایم، برای هر زنی در دنیا، تفاوتی نمی­کند که چه سنی دارید، چه میزان تجربه دارید، سطح درآمد شما چقدر است یا چه رنگ پوستی دارید و غیره.»

3. کوه خدایان پِرو

این شرکت مسافرتی محلی در پرو، که توسط یک زن فوق ­العاده، الیزابت و شوهرش رونی، اداره می­شود یکی از بهترین­ها در پرو است. اگر به دنبال پیاده­ روی در آندس برای بازدید از ماچوپیچوی زیبا هستید، کوه خدایان پرو https://www.mountaingodsperu.com/ یک شرکت اخلاق­مدار، منظم، مقرون به صرفه و فوق­ العاده برای استخدام است.

الیزابت اطمینان می­یابد که در کوه با تمام تیم او برخورد منصفانه­ای می­شود و همواره مشتاق است که به شما درباره­ی میراثش آموزش دهد و حتی شاید شما را به مادر فوق ­العاده­اش معرفی کند.

4. با نپال آغاز کن

اگر شما به دنبال سفر به دور اورست و هیمالیا هستید، «با نپال آغاز کن» هر ماجراجویی ممکنی، شامل سفر کاملا زنانه را دارد. «با نپال آغاز کن» یکی از معدود شرکت­های مسافرتی نپال است که توسط یک شخص متولد نپال، سم تومانگ و شریک ایرلندی­ اش سوزان، اداره می­شود. این زوج فوق­العاده، وقت خود را صرف ادای دِین به مردم محلی نپال می­کنند، در حین اینکه اطمینان می­یابند که با تمام تیم مسافرتیشان، شامل راهنماها و شرپاها [1]، با بالاترین استاندارد توجه و مراقبت رفتار می­شود.

انعام

اگر قصد دارید یک شرکت ماجراجویی استخدام کنید تا شما را به یک سفر حرفه­ای ببرد، لازم است که به دستورالعمل انعام ­دهی را آگاه باشید، از آنجایی که در هر منطقه ­ای از دنیا متفاوت هستند. راهنمای کوه شما، آشپز و باربرها (شرپاهای نپال) بر روی انعام شما برای امرار معاش خانواده­شان حساب می­کنند. بسیار مهم است که همیشه از سازمانی که استخدام کرده ­اید بپرسید که میزان انعام مناسب برای هر راهنما، آشپز و باربر بر اساس تعداد روز (برای هر مشتری زن به طور جدا) چقدر است. باید بسیار محتاط باشید اگر سازمان به شما جواب مبهمی درباره­ ی انعام بدهد یا به شما بگوید «انعام دادن اختیاری است». یک شرکت مسافرتی اخلاق­ مدار و معتبر درباره­ ی انعام صادق و رک است و آن­ها خواهان این هستند که از خدمه­ کوهستانی مراقبت شود. یک قاعده­ ی کلی به صورت زیر است:

  • راهنماها: 20-25 دلار در روز
  • آشپزها: 15-20 دلار در روز
  • باربران: 10-15 دلار در روز

مهم است که در انتهای سفرتان انعام را پرداخت کنید و یک پاکت نامه­ی شخصی به هر فرد در تیم خود بدهید، تا مطمئن شوید که به تمام اعضای گروه به درستی انعام داده شده است.

تجهیزات

صرف نظر از اینکه به کجا می­روید، به احتمال زیاد نیاز به سرمایه­ گذاری در تعدادی تجهیزات دارید که ممکن است هزینه­ بر باشد. اگر انتخاب کنید که یک شرکت را استخدام کنید، آن­ها باید یک لیست از وسایل با جزئیات کامل برای شما فراهم کنند و به شما بگویند اگر تجهیزات فنی مانند یخ­شکن نیاز است. بسیاری از این شرکت­ها همچنین به شما امکان کرایه­ ی تجهیزات به محض رسیدن به مقصد را می­دهند که به معنی پیچیدن وسایل کمتر در چمدانتان و ضرر کمتر به کیف پولتان است. اگر به دنبال خرید تجهیزات جدید برای این سفر هستید، در نظر داشته باشید که آن تجهیزات همواره می­تواند در حراج پیدا شود یا یا از مغازه­ های دست دوم فروشی خریداری شود.

سوالاتی که باید پرسیده شوند

پیش از اینکه تصمیم بگیرید کدام سازمان ماجراجویی برای شما از همه مناسب ­تر است، مهم است که تکلیف خود را انجام دهید. وبسایت آن­ها را چک کنید و به آن­ها یک ایمیل سریع ارسال کنید، از آنجایی که معمولا می­توانید درباره ­ی یک شرکت از طریق پاسخشان به یک ایمیل قضاوت کنید. در زیر تعدادی سوال که ممکن است بخواهید قبل از رزرو بپرسید آمده است:

  • مبلغ قسط برای این سفر چقدر است و موعد پرداخت آن چه زمان است؟
  • آیا سفر قابل استرداد است و اگر چنین است آیا مهلت مشخصی برای لغو وجود دارد؟
  • آیا از فرودگاه و به فرودگاه سرویس حمل و نقل ارائه می­دهید؟
  • آیا قبل از شروع ماجراجویی، اقامتی در هتل فراهم می­کنید؟
  • آیا به آلرژی و عدم تحمل مواد غذایی توجه می­کنید؟
  • آیا بیشتر مراجعان زن شما به صورت تکی یا با دوستان دیگر عضو می­شوند؟
  • آیا باید نگران حفظ غذای خود در برابر خرس باشم؟
  • آیا من نیاز به تهیه جعبه کمک­های اولیه خود دارم؟
  • آیا من نیاز به خرید بیمه مسافرتی دارم و اگر چنین است، آیا شرکت خاصی را توصیه می­کنید؟

ترجمه شده توسط تیم تولید محتوای دوبیسل


1 Sherpa به معنی مردم هیمالیایی که در مرز نپال و تبت زندگی می­کنند و برای مهارتشان در کوهنوردی معروف هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.