چادر زدن راه خوبی برای فرار از شلوغی و جنب‌وجوش زندگی مدرن و ارتباط مجدد با طبیعت است. با این حال، این می‌تواند کمی ترسناک باشد. برای اینکه سفر خود را لذت بخش و راحت کنید، باید لوازم مناسب همرا داشته باشید و بدانید که چه کار می‌کنید. در غیر این صورت، رویای شما برای داشتن یک کمپ عالی ممکن است به کابوس تبدیل شود.

در اینجا برای رسیدن به بهترین، به یاد ماندنی ترین، و لذت بخش ترین تجربه کمپینگ، ۱۵ نکته مفید وجود دارد:

۱ – برای یک چادر خوب هزینه کنید

چادر اولین و مهمترین مورد در هنگام برنامه ریزی برای کمپ شماست. اگر یک چادر خوب ندارید که نیازهای شما را برآورده کند، تجربه لذت بخشی نخواهید داشت. چه چادری نو داشته باشید و چه استفاده شده، مهم‌ترین چیز این است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا از بروز هر گونه خطر احتمالی اجتناب شود. همچنین مهم است که تعداد افرادی که با آن‌ها اردو می‌زنید را در نظر بگیرید تا بتوانید چادری با سایز مناسب انتخاب کنید.

۲ – برپا کردن چادر را تمرین کنید

برپا کردن چادر ممکن است آسان به نظر برسد، اما این موضوع همیشه صادق نیست. همه افراد در زمینه کمپینگ تخصص ندارند و هنگامی که تنها چند دقیقه زیر نور آفتاب به جنگل می روید برای سنجش مهارت هایتان کافی نیست.

یک ایده خوب قبل از رفتن به سفر کمپینگ، این است که چادرتان را در حیاط پشتی و یا اتاق نشیمن برپا کنید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از جایی که به آن می روید داشته باشید، بلکه به شما کمک می کند وقتی در نهایت به سفر می روید چادرتان  را در مدت زمان کوتاه تری برپا کنید تا بدین ترتیب وقت گرانبهایتان را با تنظیم آن تلف نکنید.

ما این مقاله را به منظور راهنمایی برای برپایی چادر نوشتیم

۳- چادر خود را ضد آب کنید

طبیعت زیبا اما پر از شگفتی است. غیر ممکن است که در مورد وضعیت آب و هوایی مطمئن باشید. ممکن است یک دقیقه هوا آفتابی و یک دقیقه بعد باران ببارد. این مسئله ای است که باید هنگام سفر به آن توجه داشته باشید.

برای اطمینان از خشک نگه داشتن خود و وسایلتان، ضد آب بودن چادر قبل از شروع  سفر ضروری است. برای ضد آب بودن چادر ، یک قوطی درزگیر سیلیکونی بخرید و چادر را از بالا به پایین ، و از چپ به راست به آن آمیخته کنید( زیپ ها را فراموش نکنید). توجه داشته باشید که هر اینچ مربع چادر با مواد پوشیده شده است.  همچنین در صورتی این  کار را انجام دهید که باران می بارد.

۴. محل کمپ خود را از پیش انتخاب کنید

برخی از موارد به اندازه همان وحشتی که غروب آفتاب در شما ایجاد می کند تنش زا هستند و شما سرنخ دیگری برای برپایی چادر در شب ندارید. شما می توانید با استفاده از وب سایت هایی که به شما در یافتن بهترین اردوگاه ها در مدت زمان کوتاهی قبل از سفر برای کمپینگ خود کمک می کند، از چنین سناریویی جلوگیری کنید.

مناطقی را جستجو کنید که دوست دارید در آن به کاوش بپردازید و نزدیک‌ترین اردوگاه را پیدا کنید. در صورت تحقیق بیشتر به صورت آنلاین می توانید در هر سایتی که در نظر دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید. هنگامی که در یک اردوگاه خاص مستقر شدید ، فراموش نکنید که قبل از بازگشت از سفر ،  موقعیت مکانی خود را در نظر بگیرید تا نا امید نشوید.

چادر زدن بهترین زمان برای ارتباط مجدد با طبیعت است؛ به همین دلیل شما باید در مکان مناسبی در اردوگاهی که انتخاب کردید بمانید که در آن بتوانید از طلوع و غروب زیبای خورشید لذت ببرید و یا با منظره ای زیبا از خواب بیدار شوید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که چادر را در اتفاع بالاتر از سطح زمین قرار دهید چون ممکن است در طول شب باران شروع به  باریدن کند و از کوه ها به پایین سرازیر شود.

۵- آتشی برای دورهمی دوستانه و صرف غذا از قبل آماده کنید

فقط به این دلیل که آنجا شما در چادر هستید و بنابراین به آشپزخانه تان دسترسی ندارید، این به این معنی نیست که شما نباید غذای خوبی داشته باشید. اگر در کمپ خود از ایده داشتن برخی غذاها مانند هات داگ و لوبیا پخته شده برای شام زیاد هیجان زده نمی شوید، از وعده های غذایی که می توانید به سرعت بر روی آتش تهیه کنید، استفاده کنید.

اگر از گوشت، سبزیجات، ادویه، سیخ‌ و فویل آلومینیومی استفاده کنید، می‌توانید انواع مختلفی از غذاها را تهیه کنید. پخت آن بر روی آتشی که در کمپ خود آماده کردید نیز آسان و سرگرم کننده است.

همچنین جیره های خشک بسیاری در بازار وجود دارد. برای نگهداری این جیره ها به هیچ یخچالی نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آب اضافه کنید. و گزینه مناسبی برای هر غذایی که دوست دارید می باشد.

با این حال، با هوشمندی، با تنها یک قوطی کنسرو ماهی می‌توانید گزینه‌های بسیار زیادی را تهیه کنید.

برای راهنمایی درباره صرف غذا در طبیعت این مقاله را در بلاگ دوبیسل مطالعه نمایید.

همچنین این مقاله به شما در انتخاب اجاق مناسب کمک خواهد کرد.

۶- به فکر بر پا کردن آتش باشید

شما باید به دنبال برگ‌ها و چوب های خشک باشید تا به راحتی آتش درست کنید. شاخه‌های درختان هنگامی که حاوی رطوبت هستند، ایده‌آل نیستند، بنابراین به دنبال شاخه‌های شکسته بگردید. اما هنگام برداشتن آن ها مراقب باشید چون ممکن است در آن هنگام حشرات یا مارهای خطرناکی را مشاهده کنید. بنابراین ، هنگام انجام این کار مراقب باشید.

۷ – به این فکر باشید که چگونه آتش را تحت  کنترل داشته باشید

برنامه ریزی این که چگونه در کمپ خود آتش را تحت کنترل داشته باشید حائز اهمیت است چون جرقه کوچکی می‌تواند آتش بزرگی را به وجود آورد که اگر تحت کنترل نباشد، می‌تواند بسیار سخت باشد. یافتن یک فضای باز به منظور انتخاب محل کمپ و پاک‌سازی برگ‌های خشک و شاخه‌های منطقه ضروری است تا اطمینان حاصل شود که آتش‌سوزی به مناطق دیگر بسط پیدا نمی کند.

این مقاله را درباره نکات قابل توجه در برپایی آتش در طبیعت مطالعه کنید.

۸ – برای یک صندلی راحتی هزینه کنید

برای استفاده در کمپ می توانید صندلی‌های ارزان قیمتی بخرید، اما تمام آن چه در پایان خواهی  داشت یک صندلی ارزان قمیت است. در نظر بگیرید که چند ساعت از وقت خود را صرف نشستن در کنار آتش بکنید. اگر بدن به درستی توسط تکیه گاه مورد حمایت قرار نگیرد، تمام این ساعت ها تحت تاثیر منفی می باشد. هر پنی که برای خرید یک صندلی راحت جهت استراحتتان در کمپ خرج کنید ارزش دارد.

این مقاله به شما در انتخاب صندلی طبیعتگردی و سفر مناسب کمک خواهد کرد.

شما می توانید قسمت بعدی مقاله ۱۵ راز برای کمپ زدن یک هفته‌ای در طبیعت را اینجا مطالعه کنید.

ترجمه شده توسط تیم تولیدمحتوای دوبیسل

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.