گام اول: فقط ضروریات را بردارید.

یکی از مطمئن‌ترین کار‌ها برای جمع کردن وسایل این است که وسایل کمتری داشته باشید. ممکن است کاملا واضح باشد اما اغلب افراد بیشتر از نیاز وسیله برمی‌دارند. به چمدان عادت دارید؟ کیف و چمدان دستی و کوچک بردارید. اگر معمولا از کیف دستی استفاده می‌کنید، یک کوله پشتی کوچک و مسافرتی را در نظر بگیرید. به ندرت پیش می‌آید مردم به خاطر سبک بودن بارشان در سفر اعتراض می‌کنند.

 

چطور چمدان و ساک مسافرتی ببندیم!

لوله کردن

یک راه بسیار مناسب برای کمتر چروک شدن لباس‌ها مخصوصا تیشرت و شلوار، لوله کردن آن هاست. برای تیشرت، اول آن را به صورت عمودی از وسط تا کنید، آستین‌ها روی هم قرار بگیرند، بعد آستین‌ها را به داخل تا کنید تا یک مثلث بلند به وجود آید. از پایین به بالا شروع کنید به لوله کردن. برای شلوار، دو پا را از درازا روی هم تا کنید، سپس از پایین با بالا( نه بالا به پایین) لول کنید.

 

لباس‌های رسمی

برای لباس‌های رسمی و کاری، قضیه کمی دشوار می‌شود. بهترین روش برای تازه و مرتب نگه داشتن پیراهن و شلوار‌های رسمی، استفاده از پلاستیک( مثل کاور پلاستیکی) بین هر لباس است. با لایه لایه گذاشتن لباس‌ها بین کاورهای یا کیسه‌های پلاستیکی باز شده، ساییده شدن و اصطکاک را به حداقل می‌رسانید. لباس‌های رسمی شما تازه و بدون چروک به مقصد می‌رسند. اگر اغلب در سفر هستید، می‌توانید کیسه‌های بزرگ زیپ دار استفاده کنید. آن‌ها را در چمدان نگه داری کنید و بارها مصرف کنید.

 

کفش‌ها و جوراب‌ها

کفش‌ها را برای جلوگیری از کثیف شدن لباس‌ها ، اول به طوری که کف کفش پایین باشد، ته چمدان بگذارید. اگر کفش‌هایتان کثیف است و نگران هستید، آن‌ها را در کیسه‌ی پلاستیکی بگذارید. داخل کفش‌ها فضای اتلاف شده‌ی زیادی هست، که بهترین جا برای گذاشتن جوراب و سایر اشیای کوچک است.

 

کیسه‌های اثات برای همه چیز

ساک‌های مسافرتی معمولا جیب‌های جانبی برای خرت و پرت هایی مثل شامپو و صابون، ادکلن، شارژر و لوازم آرایش ندارند. یک راه عالی برای نگهداری این وسایل، استفاده از کیسه‌های اثات و کیسه‌های سفری است. این کیسه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که وسایلتان را مرتب جمع و جور کنید به طوری که بعد از رسیدن همچنان مرتب باقی بمانند. حداقل دو یا سه تا از آن‌ها داشته باشید، یکی برای شوینده ها، یکی برای لوازم الکتریکی و یکی برای چیزهای دیگر.

 

ترجمه شده توسط تیم تولید محتوای دوبیسل از سایت معتبر rei: لینک اصلی مقاله

جهت مطالعه قسمت دوم مقاله ” چگونه چمدانمان را حرفه‌ای ببندیم” اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.