جهت مطالعه قسمت اول مقاله ” چگونه چمدانمان را حرفه‌ای ببندیم” اینجا کلیک کنید.

بستن کوله

اگر به دنبال ماجراجویی بزرگ هستید، بهتر است به جای چمدان از کوله استفاده کنید، ممکن است شرایط دشوار شود. اینجا نکاتی برای بستن کوله ذکر کرده ایم، چه قرار باشد دور اروپا سفر کنید، یا برای کوهنوردی طولانی آماده شوید، یا اصلا چمدان مناسب ندارید. لول کردن راه مناسبی برای بستن کوله هم هست.

بیایید تصور کنیم که داریم برای یک سفر شهری آماده می‌شویم. کیسه خواب، لباس، کامپیوتر یا تبلت و یک سری خرت و پرت لازم داریم.

 

هرچه کمتر بهتر

فراموش کردن وزن و سنگینی وسایل راحت است. چیزهای زیادی مثل کیسه خواب، کت و چند جفت جوراب وزن خاصی ندارند. اما اگر همه‌ی این‌ها را به هم اضافه کنید وزنشان بالا می‌رود. وقتی به جای چمدان از کوله پشتی استفاده می‌کنید و آن را با خود حمل می‌کنید، ضروری است به یاد بیاورید هرچه کمتر بهتر. متاسفانه وقتی کوله ندارید می‌خواهید کمی فداکاری کنید، نمی‌توانید سه تا کت و پنج تا شلوار بردارید. لباس‌های ساده و کم بردارید. تیشرت مورد علاقه خود را بردارید و با افتخار دو یا سه روز بپوشید. سعی کنید وزن کوله را بین 11 تا 16 کیلوگرم نگه دارید، بیشتر از آن، حملش سخت و خسته کننده می‌شود.

بی‌فایده در برابر مفید

وقتی کوله ندارید هیچ چیزی مزخرف‌تر از این نیست که کوله را برای پیدا کردن بارانی زیرو رو کنید، چون شرشر باران شروع شده و شما بارانی را در اعماق کوله دفن کرده اید. سعی کنید چیزهایی که نیاز ندارید ( مثل جوراب ‌های اضافه و پیژامه) را سریع جمع کنید و به اعماق کیف دسترسی پیدا کنید و سریعا به ژاکت یا بارانی برسید.

 

مراقب شکستنی‌ها باشید

حواستان باشد اگر کامپیوتر یا تبلت دارید از آن‌ها مواظب کنید. کیف خود را جمع و جور کنید، سپس ژاکت یا پولیور را برخلاف پارچه‌ی پشتی کیف بکشید، حالا کامپیوتر را در موازات آن داخل بکشید. با ساندویچ کردن تبلت و کامپیوتر بین ژاکتتان می‌توانید از آن ها حفاظت کنید. هیچ وقت کامپیوتر را مستقیم و بدون حفاظ در کوله نگذارید. در اثر ضربه خوردن، بدنه‌ی محکم کوله ممکن است به وسیله آسیب بزند.

 

کمپ زدن و کوله گردی واقعی چطور؟

اگر دارید برای کوله گردی کامل با تمام خرت و پرت هایی مثل گاز، وسایل آشپزی، چادر، کیسه خواب و هر چیز مورد نیاز دیگر برای طبیعت آماده می‌شوید، بسیار مهم است که اول چیزهای نرم را در کیف بگذارید. کیسه خواب یا لباس اضافه برای ته کیف بهترین هستند. مخصوصا وقتی چیزهایی دارید که شکل غیر عادی دارند و می‌توانند برآمدگی ایجاد کنند، به ته کیف ضربه بزنند و باعث پارگی کیف شوند. اول یک چیز نرم را ته کیف بگذارید، سپس چیزهای سنگین را روی آن‌ بگذارید. این کار همچنین با گذاشتن قسمت های سنگین کیف در بالاتنه و بهبود دادن راحتی حمل و نقل باعث می‌شود وزن را بهتر توضیع کنید.

بعد از این که چیزهای سنگین تر را در میانه‌ی کیف گذاشتید، چیزهایی که زیاد استفاده می‌کنید را بالا بگذارید. این جا جایی است که چیزهای ضروری که سریع باید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید مثل بارانی، ژاکت، غذا و خوراکی م بطری آب را می‌گذارید.

 

نمی دانید برای سفرتان چه غذایی بردارید؟ مقاله‌ی بهترین غذاها برای سفر را مطالعه فرمایید تا متوجه شوید.

 

کیسه‌های اثاث

به نظر میرسد حتی کوله‌های مجهز هم جیب‌های کافی برای خرت و پرت های سفر را ندارند. چیزهایی مثل باتری‌های اضافه، چراغ پیشانی، خوراکی‌ها، نقشه‌ها، کرم ضدآفتاب،قاشق، چنگال و کارد ممکن است به راحتی در کوله‌ی پر شما گم شوند. از کیسه‌های کوچک و کم وزن استفاده کنید تا همه ی این چیزای کوچک را در آن‌ها بگذارید. حتی می‌توانید چند کیسه‌ی کوچک بالای کیف بگذارید تا به راحتی به هر چیزی که می‌خواهید دسترسی پیدا کنید.

 

کوله پشتی وسیله ای است که اشیا را داخل آن می‌گذارند، نه وسیله ای برای آویزان کردن وسایل

کوله پشتی ها برای آویزان کردن وسایل نیستند، وگرنه هنگام حرکت صدای جرینگ جرینگ می‌دهند. هیچ چیزی آزار دهنده تر از آویزان کردن یک سری وسیله به درد نخور از کیفتان نیست که به جلو و عقب می‌روند و باعث می‌شوند کیفتان نوسان کند و دائما موقع حرکت جرینگ جرینگ صدا دهد. یک راهی پیدا کنید که این وسایل را داخل کیف بگذارید. بطری آب را در جیب کناری یا داخل کیف بالا بگذارید.

معمولا تازه کار ها این قوانین را رعایت نمی‌کنند، با این وجود سفرشان را به اتمام می‌رسانند و اوقات خوشی را سپری می‌کنند. اگرچه وقتی یاد بگیرید چگونه کوله‌تان را ببندید تفاوت را احساس خواهید کرد. وقتی وزن به طور مناسب پخش شده باشد، وسایل محکم جمع شده باشند و کلی وسیله‌ی جرینگ جرینگی از کیفتان آویزان نباشد، تفاوت زیادی خواهد داشت. به این ترتیب حمل کوله بسیار خوش‌آیند‌ تر و سفر لذت بخش تر خواهد بود.

 

مطمئن شوید تمام وسایل مورد نیاز برای سفر پیش رو را همراه دارید. لیست وسایل موردنیاز سفر را چک کنید.

قوانین و مقررات حمل چمدان شرکت های هواپیمایی

هر شرکتی برای بردن چمدان به هواپیما قوانین خاص خودش را دارد. اغلب ایرلاین‌های مهم اجازه‌ی بردن یک چمدان دستی و یک کیف شخصی را می‌دهند.

 

ابعاد کیف را اندازه بگیرید و مطمئن شوید که ترکیب همه ی ابعاد با هم ۴۵ تا ۵۰ اینچ خطی می‌شود که بیشترین مقدار برای اغلب ایرلاین ها است. ایرلاین ها به ندرت محدودیت وزنی برای کیف‌ها مشخص می‌کنند، پس در صورت لزوم آن‌ها را پر کنید.

اغلب ایرلاین ها بیشترین ابعاد برای چمدان را ۱۰×۱۶×۲۴ اینچ در نظر می‌گیرند. اما ممکن است شرکت‌های هواپیمایی مختلف متفاوت باشند پس برای اطمینان ایرلاین خود را چک کنید. همچنین به برخی از مسافران راه دور پیشنهاد می‌شود که عرض چمدانشان از ۱۶ اینچ کمتر باشد چون بزرگ به نظر می‌رسد. به یاد داشته باشید این ابعاد شامل چرخ‌ها باز شده از پایین چمدان و دسته‌ی بیرون آمده از بالای چمدان است.

 

چمدان های چهار چرخ به راحتی در فرودگاه حرکت داده می‌شوند. به علاوه این کیف‌ها با دیواره‌های محکم سبک خاصی را به سفرتان اضافه می‌کنند.

 

ترجمه شده توسط تیم تولید محتوای دوبیسل از سایت معتبر rei: لینک اصلی مقاله

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.