بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی، دوچرخه نوعی وسیله نقلیه محسوب می شود پس دوچرخه سواران باید از یک سری قوانین برای بالا بردن درصد ایمنی خود و دیگران پیروی کنند. استفاده از تجهیزات مناسب برای دوچرخه سواری نیز جزو همان قوانین است اما یک سوال اینجا پیش می آید که تجهیزات دوچرخه سواری چیست ؟ استفاده از چه تجهیزاتی ضروری است؟ برای بررسی کامل تجهیزات دوچرخه سواری و پاسخ به سوال تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، ادامه مطلب را از دست ندهید.

1) کلاه ایمنی

برای پاسخ به سوال تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، لازم است به کلاه ایمنی اشاره کنیم. سر مهم ترین عضو بدن ما است پس باید از آن به طور ویژه ای نیز مراقبت شود. کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه سواری دارای دو قسمت اصلی است: قسمت داخلی نرم و قسمت بیرونی که از جنس سخت و محکم ساخته شده است. قسمت بیرونی طوری طراحی شده که آسیبی به جمجه نرسد. استفاده از کلاه ایمنی یکی از کارهایی است که باید برای ایمنی خود به آن توجه کنیم. مسئولیت بررسی کلاه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال با والدین آن ها است و در صورت عدم استفاده، والدین آن ها جریمه خواهند شد.

کلاه ایمنی

2) چراغ سفید در جلوی دوچرخه و چراغ قرمز در پشت آن

 اگر نیاز است که در تاریکی مطلق دوچرخه سواری کنید پس برای حفظ سلامتی خود باید از چراغ های مختلف در جلو و عقب دوچرخه خود استفاده کنید. استفاده از چراغ ها عمدتا دو دلیل دارد:

  • تکمیل دید خودتان در تاریکی، تا به چیزی برخورد نکنید و یا به عابر پیاده ای آسیب نرسانید.
  • تکمیل دید وسایل نقلیه دیگر، این مورد کلیدی تر است زیرا یک دوچرخه بسیار کوچک است و اگر در هنگام شب در خیابان تاریک دیده نشود، ممکن است اتفاقات ناگواری برای دوچرخه سوار پیش بیاید.

چراغ سفید در جلوی دوچرخه و چراغ قرمز در پشت آن

3) زنگ

در پاسخ به سوال تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، لازم است به زنگ دوچرخه اشاره شود زیرا هنگام سبقت گرفتن از یک دوچرخه دیگر و یا رد شدن از کنار عابرین پیاده بسیار کارآمد و مهم خواهد بود.

زنگ

4) سیستم صحیح ترمز

اگر سوال کنید که یکی از مهم ترین تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، باید به ترمز آن اشاره کنیم، بسیاری از دوچرخه ها دارای سیستم ترمز برای چرخ جلو هستند، زیرا ۷۰ الی ۸۰ درصد کار ترمز با چرخ جلو است.

سیستم صحیح ترمز

اما بهتر است که این سیستم ترمز بر روی هر دو چرخ نصب شود تا از ایمنی بیشتری برخوردار شوید. ترمز دوچرخه را جدی بگیرید زیرا نگرفتن ترمز، موجب خطرات ناگواری خواهد شد.

5) نوار راهنما

وجود یک نوار راهنما، در طول ۲۵۰ میلی متر و عرض ۲۵ میلی متر در پشت زین هر دوچرخه ای ضروری است زیرا ‌موجب شناسایی دوچرخه در تاریکی، توسط دوچرخه سواران دیگر، عابربن پیاده یا دیگر وسایل نقلیه می شود.

نوار راهنما

6) قفل دوچرخه

میدانید یکی دیگر از تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، داشتن یک قفل کوچک و سبک است که اگر از دوچرخه خود برای رفت و آمد به محل کار، مدرسه یا دانشگاه استفاده می کنید، نیاز به یک قفل سبک ومحکم دارید تا در صورت پیدا نکردن جای امن برای نگه داری آن، دوچرخه را قفل کنید و با خیال راحت به کارتان برسید.

قفل دوچرخه

7) تلمبه

تصور کنید که در یک مکان شلوغ با دوچرخه در حال حرکت هستید، صدایی می شنوید که باعث می شود به لاستیک هایتان شک کنید. بعد از چک کردن آن ها متوجه خواهید شد یکی از آن ها پنچر شده است. اگر تلمبه به همراه خود نداشته باشید، به احتمال زیاد باید دوچرخه را تا مقصد با خود حمل کنید ولی اگر یک تلمبه کوچک و سبک را به همراه داشته باشید، دیگر مشکلی نخواهد بود.

تلمبه

8) لوازم تعمیرات دوچرخه

اگر برایتان سوال است که لوازم مهم تعمیرات دوچرخه در تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، باید بگوییم که اگر نمی خواهید هزینه زیادی را برای تعمیر دوچرخه خود بکنید و یا برای کوچک ترین چیزی آن را به تعمیرگاه ببرید، لازم است که لوازم تعمیراتی ساده مانند آچار، پیچ گوشتی و انبر دست را به همراه خود داشته باشید.

لوازم تعمیرات دوچرخه

9) لباس مناسب

انتخاب لباس مناسب برای دوچرخه سواری، مخصوصا حرفه ای نکته بسیار مهمی است به همین علت باید ژاکت، شلوار، کلاه و دستکش مخصوص دوچرخه سواری به همراه داشته باشید تا بتوانید در هنگام دوچرخه سواری احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید و در هنگام بروز هر گونه حوادثی به شما آسیبی وارد نشود.

لباس مناسب

10) کیف دوچرخه

در ادامه پاسخ به سوال تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، نیاز است که به یک کیف کوچک در پشت یا جلوی دوچرخه اشاره کنیم زیرا تمامی لوازم بالا باید در جایی برای حمل قرار گیرند. یک کیف کوچک اما کاربردی در پشت دوچرخه می تواند کمک بسیار بزرگی به ما کند.

کیف دوچرخه

کلام آخر

برای سوال تجهیزات دوچرخه سواری چیست ، می توانیم پاسخ های گوناگون دیگری نیز بیاوریم. برای پاسخ به این سوال باید نوع دوچرخه خود را مشخص کنید. اگر برای تفریح این کار را انجام می دهید و هدف شما حرفه ای بودن نیست پس یک دوچرخه ساده و با تجهیزات معمولی برای شما کافی است اما اگر به صورت حرفه ای و برای شرکت در مسابقات دوچرخه سواری می کنید، لازم است تجهیزات مهم تر و دوچرخه حرفه ای تری را تهیه کنید. برای خرید تجهیزات و کسب اطلاعات بیشتر به سایت دوبیسل مراجعه کنید.

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.