صندل یکی از پر کاربردترین تجهیزات در زندگی روزمره یا در فعالیت های طبیعتگردی و هایکینگ است. خرید صندل مناسب زنانه یا خرید صندل مناسب مردانه ، یکی از دغدغه های علاقه مندان به این پاپوش خاص و پرطرفدار است. در این مقاله تلاش کرده ایم به صورت مختصر و مفید تمام اطلاعاتی که درباره صندل مناسب به کار شما خواهد آمد در اختیار شما قرار بگیرد.

در صورتی که قصد خرید صندل مناسب دارید پیشنهاد میکنیم از این صفحه بازدید نمایید.

انواع صندل ها

به طور کلی سه مدل صندل از نظر نوع طراحی و ساخت وجود دارد:

  • صندل تسمه ای یا full-strap
  • صندل لا انگشتی یا flip flop
  • صندل جلو بسته

انتخاب هر یک از این صندل ها به نوع استفاده شما از صندل بازمی گردد. در ادامه بیشتر درباره کاربرد صندل صحبت خواهیم کرد و به این اشاره می کنیم که چه صندلی برای چه کاربردی می تواند مناسب تر باشد.

کاربردهای انواع صندل

  • استفاده شهری: بسیاری از ما دوست داریم در روزهای گرم تابستان از صندل برای فعالیت های روزمره و کمتر رسمی در شهر استفاده نماییم. این کار باعث تنفس بهتر پاها شده و احساس خنکی مطلوبی به ما می دهد. هر سه نوع صندل برای استفاده شهری پیشنهاد می شود. البته مدل های تسمه ای و لاانگشتی راحتی و تنفس بیشتری دارند، اما اگر میخواهید صندل شما کمی رسمی تر به نظر بیاید، مدل های جلو بسته نیز پیشنهاد می شود.

در نظر داشته باشید پا در صندل جلو بسته معمولا تعرق بیشتری دارد و این امر باعث بو گرفتن صندل به مرور زمان خواهد شد. بطور کلی اگر میخواهید صندل شما در اثر استفاده بو نگیرد، توصیه می کنیم از صندل های ایتالیایی لیزارد استفاده نمایید.

  • استفاده در فعالیت های آبی: اگر اهل دره نوردی، رفتینگ، تفریحات آبی یا سفرهای ساحلی هستید، صندل یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. صندل های استفاده شده در ورزش های آبی باید چند ویژگی مهم داشته باشند. اول مقاومت در برابر آب و دوم خشک شدن سریع. سومین نکته در استفاده از صندل ها در ورزش های آبی، میزان محافظت از پاست. اگر پیمایش رودخانه در پیش دارید و میخواهید خیالتان از بابت برخورد ناگهانی انگشتان پا با سنگ ها و موانع کف رودخانه راحت باشد، استفاده از صندل های جلو بسته به شما پیشنهاد می شود. البته در نظر داشته باشید صندل های جلوبسته دیرتر از انواع دیگر صندل خشک می شود و تخلیه آب در آن به خوبی دیگر مدل ها صورت نمی گیرد.
  • سفر: پوشش راحت یکی از ویژگی های مسافر است. به همین خاطر بیشتر کسانی که اهل سفر هستند، صندل را ترجیح می دهند. راحتی و تنفس صندل مهمترین نکات مورد توجه برای سفر هستند. به همین خاطر صندل های تمام تسمه و لا انگشتی بیشتر برای این فعالیت پیشنهاد می شوند.
  • هایکینگ، طبیعت گردی و کمپینگ: در بسیاری از مسیرهای طبیعت گردی و هایکینگ می توان از صندل ها استفاده کرد. در نظر داشته باشید در پیمایش مسیرهای طولانی، سبکی و راحتی صندل بسیار مهم است. اما اگر مسیرهای جنگلی با زمین های پر از موانع و خار و خاشاک در پیش دارید، استفاده از صندل جلو بسته برای محافظت بیشتر پیشنهاد می شود. در نظر داشته باشید انتخاب افراد حرفه ای که به عنوان تست کننده در سایت outdoorgearlab فعالیت می کنند، استفاده از صندل های تسمه ای برای بیشتر پیمایش هاست.

همچنین صندل یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان کفش ریکاوری برای کوهنوردان، سنگنوردان و سایر ورزشکارانی است که از کفش های تخصصی استفاده می کنند.

صندل ها بیشتر از چه موادی ساخته می شوند؟

بیشتر صندل ها از دو ماده اصلی EVA و PU درست می شوند. EVA سبک تر وده و نرمی و راحتی بیشتری ایجاد می نماید. اما به مرور زمان مستهلک شده و راحتی خود را از دست می دهد. PU دقیقا برعکس این است. انعطاف و راحتیکمتری دارد و سنگین تر است اما دوام بسیار بالایی دارد.

بعضی از برندهای معتبر جهان نیز از متریال خاص خود در ساخت صندل هایشان استفاده می کنند که قبل از مطالعه ویژگی های آنها نمی توان در مورد کاربرد و نوع استفاده نظر قطعی داد.

ویژگی های یک صندل باکیفیت

  • ضد بو: یکی از بزرگترین مشکلات استفاده از صندل، بو گرفتن آن است. صندل ها بیشتر مواقع بدون جوراب استفاده می شوند و همین باعث می شود در تماس مستقیم با عرق پا قرار بگیرند و به مرور بوی بد بدهند. این مشکل در صندل های برندهای معتبر که به صورت تخصصی روی این محصول کار می کنند برطرف شده است. اگر دوست دارید از صندلی استفاده کنید که هیچوقت بوی بد پا را به خود نگیرد، ما به شما صندل ایتالیایی لیزارد را پیشنهاد می کنیم.
  • سبک بودن
  • دوام بالا: دوام بالا در تسمه ها و اتصالات، کفه و زیره صندل بسیار مهم است.
  • زیره مناسب: وقتی شما یک استفاده کننده حرفه ای از صندل باشید، زیره صندل اهمیت بالایی پیدا می کند. زیره ای که دوام بالا داشته باشد و در عین حال اصطکاک خوبی با سطوح داشته و جلوی سر خوردن را بگیرد. راحتی را نیز به اینها اضافه کنید. فکر نمیکنم کسی در دنیای طبیعت گردی و outdoor بوده باشد و اسم زیره های Vibram را نشنیده باشد. البته استفاده از زیره های ویبرام در صندل ها کمتر اتفاق می افتد مگر در برندهایی که به صورت تخصصی صندل تولید می کنند. صندل های لیزارد ایتالیا با زیره ویبرام، یک انتخاب بی نظیر برای شماست.
  • کفی مناسب
  • طبی بودن و راحتی پا در صندل

جمع بندی

در این مقاله انواع صندل را معرفی کردیم و به این موضوع پرداختیم که هر صندل برای چه فعالیتی مناسب است. سپس درباره ویژگی های یک صندل مناسب بحث کردیم و درباره مواد سازنده بیشتر صندل ها گفتیم. اگر به دنبال خرید صندل زنانه، خرید صندل مردانه یا کسب اطلاعات درباره صندل ها هستید، مطالعه این مقاله و اشتراک گذاری آن با دوستانتان را پیشنهاد می کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.