کمپانی های بزرگ تولید تجهیزات کوهنوردی در طول زمان تغییرات زیادی در محصولات خود داده اند.

یکی از مهمترین لوازمی که هر شخص طبیعت گرد با آن سر و کار دارد پوشاک است. پوشاک کوهنوردی و طبیعت گردی در ورزش های خارج از خانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

قطعا هر کدام از شما پوشاک 5 یا 6 سال پیش را دیده اید و یا استفاده کرده اید. آنها کارایی بالایی داشته ولی به لحاظ حجم و وزن نیاز به بهبود داشته اند.

 

 

 

 

 

اگر جستجویی در سایت های بین المللی بکنید دیگر کمتر لباس هایی با شکل و شمایل قبل می بینید. لباس ها کوهنوردی و طبیعت گردی تغییر کرده اند.

 

ویژگی های لباس های کوهنوردی و طبیعت گردی:

– کاربردهای بسیار زیاد

– وزن و حجم بسیار کم

– این پوشاک غالبا دارای تنفس پذیری بالایی میباشند.

– پوشاک کوهنوردی و طبیعت گردی از راحتی بسیاری برخوردارند که باعث میشود شما چندین ساعت آنها را بپوشید و نه تنها خسته نشوید بلکه لذت هم ببرید.

– نکته دیگر استفاده از متریال های جدید است. به عنوان مثال الیاف های بسیار با کیفیتی هستند که در بسیاری از محصولات استفاده میشوند و کارایی بسیار بیشتری از پر دارند و یا پشم گوسفند که جدیدا شرکت های معتبر علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند.

– طراحی لباس ها نیز دستخوش تغییرات زیادی بوده اند. زیپ ها، کلاه ها، آستین ها و … کاملا متفاوت شده اند.

– زیبایی لباس ها نیز از دیگر نکاتی است که قبلا کمتر به آن توجه میشده است. این روزها برای ورزشکاران و تولیدکنندگان نیز زیبایی پوشاک کوهنوردی و طبیعت گردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برندهای پوشاک کوهنوردی و طبیعت گردی:

این روزها در داخل مغازه ها و یا در فروشگاه های اینترنتی با برندهای بسیار متنوعی روبه رو میشویم. آیا همه این برندها برای استفاده مناسب هستند؟

قطعا جواب شما هم خیر است.چرا که شما باید با توجه به نیازتان از برندهای اورجینال استفاده کنید. برند اورجینال میتواند ایرانی، چینی، امریکایی، اروپایی و یا متعلق به هر کشور دیگری باشد. مهم این است که پوشاک غیر اصل نخرید. چرا که معلوم نیست با چه کیفیتی و با چه متریالی و در چه محیطی تولید شده است.

برندهای خوب و متوسط بسیاری در کوهنوردی در سطح جهانی مشغول فعالیت هستند.

برخی برند های قاره امریکا: نورث فیس the north face، مونتین هاردور mountain hardwear، مونتین اکوییپمنت mountain equipment، OR outdoor reaserch ، مک mec ، ماموت mammut، مارموت marmot و …

برخی برندهای اروپایی: سالیوا salewa، مونتین montane، فرینو ferrino، رب rab، مونتورا montura، میلت millet و …

برخی برندهای آسیایی: کایلاس kailas، نیکو xl neeko و …

برخی برند های ایرانی: گایا (قایا) gaya، آذرجوان، تن ریسا tanrisa، مگاهندز megahandz

چرا پوشاک تخصصی کوهنوردی و طبیعت گردی بخریم:

دلیل این است که این پوشاک بعد از تجربه های مختلف و تحقیق و بررسی طراحی و تولید میشوند و بعد از تولید ابتدا توسط کوهنوردان و سنگنوردان و طبیعت گرد های حرفه ای و باسابقه که صاحب نظر هستند تست میشود. بعد از استفاده ایرادات و پیشنهادات به شرکت تولید کننده گفته شده و بعد از اصلاح آن محصول، تولید عمده آن آغاز میشود و در اختیار ما قرار میگیرد.

تمام این فرآیند تولید برای این است که کوهنوردان، سنگنوردان و طبیعت گردها به ویژگی هایی در پوشاک خود نیاز دارند که توسط یک تولید کننده عادی قابل تشخیص نیست.

 

نویسنده: امید صادقی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.