این روزها که ظاهر برای همه ما مهم شده و تقریبا همگی به مد و فشن توجه ویژه داریم، یکی از مهمترین اکسسوری و آیتم ها که در استایل روزمره همه ما نقش مهمی دارد، عینک است. بعضی از افراد بدون عینک از منزل خارج نمی ­شوند و بدون آن احساس می کنند استایلشان تکمیل نیست. یک عینک آفتابی زیبا تاثیر زیادی در ظاهر ما دارد اما باید بدانید که عینک آفتابی کاربرد مهمتری نیز دارد.

آفتاب عنصری است که به ما حیات می­ بخشد و نبود آن ممکن نیست، اما ما در برابر اشعه های خورشید آسیب­ پذیر هستیم؛ این اشعه ها می توانند پوست ما را سوزانده و به آن آسیب بزنند. طبق تحقیقات، این آسیب­ ها می توانند منجر به پیری زودرس، انواع بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و یا حتی سرطان پوست شوند. اهمیت محافظت از پوست در برابر آفتاب شدید بر هیچکس پوشیده نیست و می دانید که کرم ضد آفتاب برای این کار ساخته شده است؛ اما نمیتوانیم از ضدآفتاب برای چشم و پوست اطراف آن استفاده کنیم. پس باید حتما عینک آفتابی بزنیم؛ انتخاب عینک آفتابی خوب و با کیفیت بسیار مهم است.

 

ویژگی­ های عینک آفتابی خوب

طبی کردن عینک آفتابی

یک عینک آفتابی خوب علاوه بر زیبایی، باید به اندازه ای بزرگ باشد که تمام پوست اطراف چشم شما را بپوشاند.

همچنین باید به خوبی مضرات اشعه های خورشید را خنثی کند.

عینک دودی با کیفیت نباید بیش از حد تیره باشد، باید بتوان چشم‌ها را از پشت آن به وضوح دید، همچنین نباید همه چیز را تیره و تار کند؛ باید همه چیز از پشت عینک واضح و شفاف باشد.

تشخیص دادن اینکه عینک قادر به فیلتر کردن تمام اشعه های مضر خورشید هست یا نه ممکن نیست پس سعی کنید از مرکزی معتبر عینک تهیه کرده و از هزینه کردن برای آن خودداری نکنید.

عده ­ای به دلایل مختلف مانند ضعیف بودن چشم ­ها، دوربینی و یا نزدیک ­بینی از عینک ­های طبی استفاده می ­کنند تا به کمک آن دید خود را بهبود بخشند. برای این افراد استفاده از عینک آفتابی سخت است زیرا باید عینک طبی خود را برداشته و عینک آفتابی بزنند که در این صورت ممکن است دید خوبی نداشته باشند.

خب حالا سوال این است که راهی برای این دسته از افراد نیست که هم بتوانند عینک آفتابی بزنند و هم دید خوبی داشته باشند؟ جواب مثبت است. امروزه عینک ­هایی برای این افراد وجود دارد که هم عینک آفتابی و هم طبی هستند و بسیار کاربرد دارند. این افراد می­توانند از دکتر خود بخواهند که چنین عینکی برای آنها سفارش دهد؛ انتخاب نوع و شکل فریم به عهده خود آن­ها خواهد بود و شرکت عینک ساز آن را دقیقا مطابق میل آنها می سازد. این مزیت بسیار جذاب است، عینکی که هم می توانید از آن در روزهای آفتابی استفاده کنید، هم دید کاملی داشته باشید و هم دقیقا همان شکلی باشد که شما می­ خواهید.

 

برای طبی کردن عینک آفتابی چند راه وجود دارد:

اگر یک عینک دودی دارید که خیلی به آن وابسته بوده و دوست دارید همان را به عینک طبی تبدیل کنید باید ابتدا نزد دکتر چشم پزشک خود رفته و از او درخواست کنید که یک عدسی دودی طبی با توجه به شماره چشمان شما تجویز کند. سپس به شرکت های عینک سازی مراجعه و عدسی مورد نظر را انتخاب کنید تا عینک شما را بسازند.

طبی کردن عینک آفتابی

همچنین انتخاب عدسی نیز می‌تواند دشوار باشد زیرا آن‌ها در انواع و رنگ‌های مختلف وجود دارند و هر کدام برای یک نوع فعالیت مناسب هستند.

عدسی ­های سبز و خاکستری جزو رنگ­ های طبیعی محسوب شده و همه چیز را همانطور که هست نشان می ­دهند و بهترین عدسی­ ها برای کارهای روزمره هستند.

عدسی زرد بیشترین میزان کنتراست را ایجاد می­کند که یعنی مناسب­ترین عدسی برای مکان­های کم ­نور، بارانی و برفی است. اگر به ورزش ­های زمستانی علاقه دارید حتما باید یکی از آن را داشته باشید.

عدسی قهوه ­ای باعث ایجاد تغییر رنگ می­شود، یعنی با این عدسی محیط رنگ واقعی خودش را ندارد؛ اما برای فعالیت­ های ورزشی عالی است.

 

عدسی ساخت کدام کشورها کیفیت بالایی دارد؟

زایس یک کمپانی آلمانی است که یکی از باکیفیت ­ترین عدسی های عینک را تولید می کند، یکی از شرکت هایی است که می توانید با فراغ بال و بدون نگرانی از کیفیت و سختی انتخاب به سراغ آن بروید. زایس شرکتی پیشرو در زمینه تولید انواع عینک و عدسی بوده و قطعا همه یکبار هم که شده نام آن را شنیده ­اند. عدسی­ ها و فریم های این شرکت از کیفیت بالایی برخوردارند که این خیال شما را از این بابت راحت میکند. البته نگران نباشید حتما مدلی باب طبع شما در میان طرح­ ها و رنگ بندی های بسیار متنوع این شرکت وجود دارد.

کیفیت عدسی عینک شما بسیار مهم است پس باید با دقت آن را انتخاب کنید. پایین ترین کیفیت را عدسی ­های ساخت کشور چین دارند. عدسی ­های کره ­ای کیفیت بهتری نسبت به چینی­ ها دارند. عدسی­ های فرانسوی از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

عدسی­ های هویا که در کشور ژاپن ساخته می ­شوند نیز عدسی های با کیفیتی بوده و مشخصه آن­ها علامت h است که بر روی عدسی حک می­شود، و عدسی با کیفیت بعدی عدسی آمریکایی است.

مزیتی که این روش دارد این است که همه چیز می­تواند باب سلیقه شما ساخته شود؛ اما این روش معایبی نیز دارد که شامل هزینه زیاد، زمان­ بر بودن آن و همچنین دیگر از لنز اصلی عینک در آن استفاده نمی شود و عملا پولی که بابت لنز پرداخت شده، بیهوده است. چون برندهای معتبر عینک آفتابی در ایران نمایندگی ندارند و باید از خارج از ایران تهیه کرد که هزینه آن بالاست و به صرفه نیست.

 

طبی کردن عینک آفتابی توسط کلیپس طبی

استفاده از کلیپس طبی

یکی دیگر از روش ­هایی طبی کردن عینک آفتابی، داشتن یک کلیپس طبی است، بعضی از مدل های عینک آفتابی امکان نصب یک کلیپس طبی را به شما می دهند، اما مدل های کمی از عینک ها این قابلیت را دارند. از مزیت های این روش می توان به راحت و ارزان بودن آن اشاره کرد؛ اما در مقابل این روش سبب خستگی چشم ها و خطای دید می شود.

 

استفاده از عینک­ های طبی دودی آماده

می­توانید از عینک­ های آماده موجود در بازار استفاده کنید. عینک­ های طبی دودی زیادی با طرح­ های گوناگونی در بازار موجود هستند که می­توانند با شماره چشم­ های شما تنظیم شوند. ممکن است همه­ چیز مطابق با میل شما نباشد اما این گزینه ارزان­تر و راحت­ تر از طبی کردن عینک آفتابی است که در دسترستان قرار دارد.

 

طبی کردن عینک آفتابی توسط عدسی ­های فتوکرومیک

طبی کردن عینک آفتابی

گزینه دیگری که در دسترس شما قرار دارد استفاده از عدسی­های فتوکرومیک است. این عدسی ­ها به هنگام قرار گرفتن زیر نور خورشید تغییر رنگ داده و تیره می­شوند تا از چشمان شما محافظت کند و بالعکس به هنگام قرار گرفتن در سایه رنگ آن تغییر کرده و به یک عینک طبی معمولی تبدیل می­شود.

با این عینک هم یک عینک دودی دارید که دید مناسبی به شما می ­دهد و هم یک عینک طبی؛ اینگونه دیگر نیازی به طبی کردن عینک آفتابی ندارید. این گزینه مقرون به صرفه ترین گزینه موجود برای داشتن یک عینک طبی دودی است.

اگر احتیاج به عینک طبی دارید اما همچنان عاشق عینک دودی هستید و از مضرات نور خورشید نیز با خبرید دست بجنبانید و اقدام به طبی کردن عینک آفتابی خود کنید و یا گزینه­ های مطرح شده را انتخاب کنید اما قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید زیرا چشم­ عضو حساس و مهمی بوده و محافظت از آن­ها بسیار اهمیت دارد.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.