همه ما به قدرت گذراندن وقت در فضای باز اعتقاد داریم. این گذران وقت معمولاً به معنای کنار گذاشتن تلفن و بیرون آمدن از آن است. اما گاهی اوقات، تلفن هوشمند شما به بهبود اوقات شما در طبیعت کمک می کند. در اینجا 8 مورد از اپلیکیشن های طبیعت گردی برتر وجود دارد که به شما کمک می کند با خیال راحت تر، دقیق تر و سریعتر از خانه خارج شوید.

 

  1. PeakVisor

آیا تا به حال درحال طبیعت گردی، به اینکه کدام قله در چه فاصله ای از شما قرار دارد فکر کرده اید؟ PeakVisor با استفاده از دوربین تلفن و پیشرفته ترین فناوری سه بعدی، نام و ارتفاع 1016681 قله در سراسر جهان را به شما نشان می دهد. همچنین می توانید از این برنامه برای شناسایی کلبه های کوهستانی، منظره ها و همچنین مسیرهای پیاده روی که می تواند شما را به برخی قله ها، اما نه همه آنها برساند، استفاده کنید. برنامه PeakVistor PRO رایگان نیست و با قیمت 2.99 دلار در ماه در App Stor و 4.49 دلار در Google Play، به شما امکان می دهد همان ویژگی ها و عملکردها را بصورت آفلاین تجربه کنید که یک ویژگی خوب برای اپلیکشین های طبیعت گردی به حساب می آید.

دسترسی آفلاین به اپلیکیشن های طبیعت گردی یک مزیت بزرگ است؛ زیرا در طبیعت معمولا آنتن ضعیف است و امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد.

اپلیکیشن های طبیعت گردی

  1. Bike mechanic

این نرم افزار برای دوستداران دوچرخه سواری است تا بتوانند دوچرخه های خود را در هنگام بروز مشکل، تعمیر کنند. این یکی از اپلیکیشن های طبیعت گردی است که شامل 58 راهنمای تعمیر بسیار دقیق است که می تواند تقریباً تمام مشکلاتی که هنگام دوچرخه سواری به وجود میاید را حل کند.

همچنین جدا از امکان تعمیر، در نگه داری از دوچرخه هم به شما کمک میکند. زیرا می توانید تمام قسمت های دوچرخه و تنظیماتی را که انجام داده اید در آن ثبت کنید. همچنین نکاتی در مورد آب و هوا و لباس دوچرخه سواری ارائه می دهد.

این برنامه رایگان نیست، 4.59 دلار در iOS و 3.99 دلار در Android فروخته میشود.

Bike mechanic

  1. sky map

بدون شک همه ما سر خود را روبه آسمان بلند کرده ایم تا ستاره های دنباله دار را که از آسمان عبور می کنند تماشا کنیم.

در حالی که چشمهایمان به آسمان است، چرا سعی نمی کنیم حدس بزنیم صورت فلکی بالای سر ما کجاست؟

این نرم افزار، این امکان را برای ما ایجاد میکند.

Sky map می تواند ستاره ها و صورت های فلکی بالای سر ما را در زمان واقعی شناسایی کند. این یکی دیگر از اپلیکیشن های طبیعت گردی است که درiOS  و Android رایگان بوده و در لیست بهترین برنامه های موبایل برای کشف طبیعت است.

Sky map

  1. pl@ntnet

در اینجا یکی از اپلیکیشن های طبیعت گردی واقعاً عالی، برای کودکانی که می خواهند همه چیز را در مورد دنیای اطراف خود بدانند، معرفی کنیم.

خیلی ساده است! فقط کافی است عکس گیاهی را که میخواهید راجع به آن بدانید بگیرید و در برنامه بارگزاری کنید! این برنامه، نام و عکس های دیگر را دریافت می کند و در اختیار شما قرار میدهد.

توجه داشته باشید که پایگاه داده عمدتا شامل گیاهان اروپایی است و سرعت بارگیری عکس ها بسیار کند است. این برنامه درiOS و Android رایگان است.

 

  1. Sibley Guide Birds LITE

این یکی دیگر از اپلیکیشن های طبیعت گردی که برای شناخت طبیعت و موجودات به کار می آید است.

وقتی می توانید پرندگان را با توجه به آهنگ آنها شناسایی کنید، یک فعالیت بسیار سرگرم کننده دارید. نسخه ساده این برنامه حاوی اطلاعاتی درباره حدود 50 نوع پرنده است. کودکان دوست دارند به جستجوی و کشف گونه های موجودات بپردازند.

در محیط زندگی خود، با گوش دادن به صدای پرنده و حدس زدن نوع آن، دوستان خود را متحیر کنید!

 نسخه رایگان برای iOS و Android موجود است.

pl@ntnet

  1. Alltrails

دنبال یک مسیر پیاده روی کمی شناخته شده هستید؟ یک نقطه دیدنی برای دوچرخه سواری؟AllTrails یافتن این موارد و موارد دیگر را آسان می کند. کاربران می توانند مسیرها را بر اساس فعالیت، مناسب بودن و محبوبیت مرتب کنند. همچنین می توانید جستجوی خود را در مسیرها براساس طول، دشواری، افزایش ارتفاع، نوع مسیر و میزان ترافیک تنظیم کنید. هنگامی که مسیری را انتخاب کردید، می توانید نظرات سایر گردشگران را بخوانید، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید، نقشه مسیر را مرور کنید و عکس های مسیر را ببینید. هنگامی که در مسیر قرار گرفتید، یک ویژگی عالی برای ثبت مسافت پیموده شده شما وجود دارد، بنابراین می توانید مسافت خود را هنگام حرکت ردیابی کنید.

اپلیکیشن های طبیعت گردی زیادی با این موضوع وجود دارند، که یکی از کارآمد ترین آنها Alltrails است.

 این برنامه برای IOS و Android در دسترس است.

Sibley Guide Birds LITE

  1. Beach Guide Waterkeeper Swim Guide

ده ها سازمان و ادارات دولتی مسئول سواحل در سراسر کانادا، از این برنامه استفاده می کنند. این برنامه یک معدن طلای واقعی برای مسافران است.

با این نوع از اپلیکیشن های طبیعت گردی، شما تمام اطلاعات لازم برای یک تعطیلات موفق در ساحل را پیدا خواهید کرد.

بازدیدکنندگان می توانند نظرات خود را اضافه کرده و اطلاعات موجود در برنامه را بهبود بخشند.

این برنامه برای IOS و Android رایگان است.

اپلیکیشن های طبیعت گردی

  1. AroundMe

Aroundme شما را پیدا کرده و سپس نزدیکترین بانکها، کافه ها، پمپ بنزین ها، بیمارستان ها، هتل ها، سینما ها، رستوران ها، سوپرمارکت ها، تئاترها و تاکسی ها را لیست می کند.

این نوع از اپلیکیشن های طبیعت گردی، فعالیت ها و مسیر های روزانه در سفر را، برای شما راحت میکند.

این برنامه در iPhone وAndroid موجود است.

Aroundme

اگر برای دانلود این اپلیکیشن ها در ایران با مشکل مواجه شدید، راحت ترین راه برای حل مشکل دانلود این اپلیکیشن ها، پاک نمودن اطلاعات (clear data) از گوگل پلی در قسمت منیجر (app manager)، از منوی تنظیمات گوشی و فعال نمودن فیلتر شکن است، پس از انجام این مراحل بدون هیچ گونه مشکلی می توانید اپلیکیشن مورد نظر خودتان را از گوگل پلی دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.