وبلاگ

مسیریابی در گوشی های هوشمند

84 - مسیریابی در گوشی های هوشمند

استفاده از ابزار مسیریابی، امروزه در برنامه های کوهپیمایی و طبیعت گردی به یک جزء لاینفک تبدیل شده. جی پی اس ها ابزاری موثر در زمینه مسیریابی و ثبت مسیرهای پیموده شده و همچنین استفاده از مسیرهای قبلا طی شده توسط سایرین هستند. خوشبختانه وبلاگ نویسان و کسانی که گزارش برنامه ارائه می کنند اخیرا اقبال بیشتری به ارائه فایل مسیر پیموده شده با توجه به فراگیر شدن این تکنولوژی نشان می دهند.

 

سایت wikiloc   همچنین امکان مناسبی برای اشتراک گذاری اینگونه فایل ها فراهم نموده است. اما اگر شما هم مثل من تمایلی به خرید دستگاه جی پی اس آن هم با قیمتهای نسبتا گران امروز ندارید و می خواهید از یک موبایل دارای سیستم عامل، که امروزه دست خیلی ها هست، استفاده کنید با ما همراه باشید!
در سیستم عامل های اندروید و آیفون به راحتی با دانلود نرم افزار مسیریابی wikiloc از اینجا و در سیستم عامل ویندوز فون نیز با دریافت نرم افزار hike & bike از اینجا و دانلود نقشه ها  از wikiloc   یا   irangpstracks  و  همچنین جستجوی مسیر مدنظر خود در گوگل، فایل هایی ترجیحا با پسوند gpx (اگر غیر از این پسوند هم بود نگران نباشید، به خواندن ادامه دهید) دانلود نمایید و با انتقال آن به گوشی هوشمند خود، اقدام به مسیریابی و کشف ناشناخته هایتان با آگاهی کامل تر و آرامش خاطر بیشتر بپردازید.
دقت داشته باشید فرمت قابل پشتیبانی gpx میباشد درصورتی که فایل شما، غیر از این فرمت بود به راحتی از اینجا به gpx تبدیل کنید و سپس به دستگاه هوشمند خود منتقل کنید
جی پی اس گوشی موبایل هیچگاه جانشین مناسبی برای دستگاه جی پی اس نیست و برای کاربردهای در شرایط سخت طبیعت طراحی نشده است. لذا از تکیه، تنها بر آن در برنامه های جدی و شرایط آب و هوایی و اقلیمی دشوار پرهیز کنید. البته در نبود دستگاه جی پی اس همین ابزار ممکن است در مسیریابی بسیار کارآمد باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *