وبلاگ

در باره زیرانداز ها

Mountaineering Sleeping Bag 02 - در باره زیرانداز ها

عامل يك شب راحت در طبيعت زيرانداز است كه كيسه خواب روي آن قرار مي گيرد. در زمستان در چادر و يا تابستان در هواي آزاد . اين زيرانداز است كه مانع نفوذ  سرما و رطوبت به ما (و از دست دادن حرارت ما به درون برف و يا زمين) مي شود

 

اگر  فاقد زيرانداز هستيد و مجبور به بسر بردن شب بدون آن مي باشيد سعي كنيد كه از لباس ها، كوله پشتي، طناب كوهنوردي خود به عنوان زيرانداز استفاده كنيد.
در ميان انواع زيراندازها، زيرانداز بادي كه از فوم نرمي درست شده و توسط يك كيسه پر شده از هوا محصور است در بين كوهنوردان محبوب و كارآمد است. البته خطر سوراخ شدن را هم دارند.

فوم فشرده : يك فوم فشرده، نازك  و سبك وزن مي تواند عايق بدن در مقابل سطح زمين باشد. بافت و تركيب قرار گرفتن سلول هاي فوم باعث مي شود كه سطح آن نرم تر، وزن آن كمتر و توانايي حبس هوا در بين خود بيشتر باشد كه باعث بالا رفتن كارآمدي آن مي شود.
» تشك باد : تشك بادي وسيله اي راحت است ولي هيچ سد عايقي ايجاد نمي كند. در حقيقت هواي دروني تشك با تحرك دروني تشك، حرارت بدن را جذب و به بيرون منتقل مي كند و از اين رو وسيله خوبي براي كوهنوردي نيست.
» فوم نرم و غير فشرده : اين نوع زيرانداز را با آستري آن استفاده كنيد، چرا كه در غير اين صورت اين فوم حجيم مي تواند مانند يك ابر اسفنجي آب را به خود جذب كند.
اندازه زيرانداز :
زيرانداز ها در انواع سايز و ابعادها وجود دارند ولي نوع ۵۰*۱۸۰سانتی آن در كوهنوردي عمومي بسيار معمولي و رايج است.
برداشت از : http://roodbarmount.blogfa.com/post-168.aspx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *